J
Jempa77
Den 8 oktober va jag och min "kille" med om en olycka, han blev rädd när vi red förbi en kohage och det slutade med att jag åkte i backen. Han stod kvar och lät mej ta honom, men sen kom det kossor springande emot oss och han blev rädd igen och snurrig som ja va kunde ja inte hålla honom, så han började i full kareta springa hemmåt, så rädd ja va då går inte att beskriva det ända ja tänkte " nu smäller det" han va tvungen att passera och korsa en tungt trafikerad 70 våg där det sällan tas nån hänsyn till hastighetsbegränsningen!
På nått vis lyckades ja ringa en kompis och halvsprang ömson kröp hemmåt, hästen, va det ända som rörde sej i mitt huvud....
Detta resulterade i hjärnskakning och spricka i svanskotan, tog nog nästan en månad att fysiskt bli människa igen men det värsta med det här är att jag är rädd när jag rider, jag va uppe redan dagen efter men nu nästan 2 månader senare känns det i roligt längre, får tvinga mej till stallet varje dag och det känns som att jag förstör för min häst när jag är rädd, han blir ju oxo nervös om jag är det!! Har till och från till och med funderat på att sälja, jag älskar honom!!!!!
Nån som varit med om nåt liknade och som tagit sej ur det!!
Mvh-Jenny
På nått vis lyckades ja ringa en kompis och halvsprang ömson kröp hemmåt, hästen, va det ända som rörde sej i mitt huvud....
Detta resulterade i hjärnskakning och spricka i svanskotan, tog nog nästan en månad att fysiskt bli människa igen men det värsta med det här är att jag är rädd när jag rider, jag va uppe redan dagen efter men nu nästan 2 månader senare känns det i roligt längre, får tvinga mej till stallet varje dag och det känns som att jag förstör för min häst när jag är rädd, han blir ju oxo nervös om jag är det!! Har till och från till och med funderat på att sälja, jag älskar honom!!!!!
Nån som varit med om nåt liknade och som tagit sej ur det!!
Mvh-Jenny