Väga hästen på våg?

Sv: Väga hästen på våg?

Hos veterinär vet jag inte, men min häst brukade jag rida ner till grustaget i närheten och väga på lastbilsvågen.. :angel:

Blev hyfsat exakt när man väl övertagat stollan att kliva på den skramliga saken... :D

Ah, smart, har både vet och grustag (och lastbilar) ett par hundra meter från stallet. :D

så bra!

jag jämförde iofs aldrig med någon annan våg/räknemetod etc men vill tro att det visade ganska rätt ändå, känns ju som att det måste vara gansak säkra vågar på ett grustag, och jag provade även att väga med/utan mig och då fattades det iaf ungefär rätt antal kilon :D

På kliniker där de utför operationer där hästarna sövs har de alltid en våg eftersom de måste veta det vid narkosen...
Där jag var hade de en platta som hästen fick kliva upp på- antalet kg visades på väggen bredvid...

Liknande trådar

Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 532
Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
1 977
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 956
Hästvård Någon som vet anledningen till att hästen ska stå på box i 24 h efter att den sprutats i en led? Jag glömde fråga veterinären och jag...
Svar
16
· Visningar
1 279
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben
  • Uppdateringstråd #2