Värmeplitor

C

Clintan

Min son (1 månad) har fått sk värmeplitor i ansiktet och på halsen. Finns det något man kan göra åt dem? Försvinner de av sig själv och i så fall hur lång tid tar det? Tycker så synd om den lille då han de periodvis lyser illrött.
 
Sv: Värmeplitor

Det är inte hormonplitor då? Det är ju också vanligt. Är det värmeutslag så klä av eller ha tunna bomullskläder så att hud inte ligger mot hud. Att svalka med en fuktig tvättlapp brukar de tycka är skönt om de är svettiga.

//Pallas *som fött två barn i övevr 40-gradig värme*
 
Sv: Värmeplitor

Framförallt min son såg ut som en femtonåring med acneproblem när han var nyfödd. Enligt bvc var det hormonplitor. De försvann av sig själv.

/Timsetim
 
Sv: Värmeplitor

Läste någonstans att hormonplitor kunde kallas värmeplitor. Alltså kan det vara hormonplitor.
 
Sv: Värmeplitor

Vår kille fick sk "omogen hy" när han var 4 veckor cirka. Har smort med miniderm och det blev mycket bättre. Även bröstmjölk funkar enligt bvc, om du har sådan att avvara. Även salvan var på rekommendation av bvc, det skulle hållas mjukt och smidigt sade de.
 
Sv: Värmeplitor

Tack för tipset. Plitorna verkar redan vara bättre, är inte så ilsket röda längre. BVC ska komma på besök idag, så får höra vad de säger också.
 
Sv: Värmeplitor

Hej!
Jag har oxå en 1 månads bebis som har FULLT med små små plitor över hela huvet och lite på axlarna, ser ut som små små finnar nästan och blir illröda framför allt när hon äter. Är det nån som vet när det brukar ge sig och försvinna.:confused: Usch hon ser verkligen inte rolig ut stackarn:crazy: !
Mvh B!
 
Sv: Värmeplitor

Jag vet inte riktigt när de försvinner eftersom vi använder salvan som gör dem mycket bättre snabbt. Däremot har jag märkt att de nu även finns på ryggen och bröstet så jag tror att det är en process hyn behöver gå genom. Ansiktet är nu mycket bättre!
 
Sv: Värmeplitor

BVC trodde att min bebis hade en blandning mellan värmeplitor/hormonplitor och allergiutslag som kommit av något jag ätit. Men vad? Hon sa att jag kunde smörja honom med hydrokortisonsalva 1%, bara inte i ansiktet och sedan smörja honom med något mjukgörande te x babyolja eller locobase.
 

Liknande trådar

Småbarn Den här veckan har sonen fått ytterligare två affektanfall, utöver det som han fick under påskhelgen. Det senaste väntade jag mig...
Svar
11
· Visningar
2 728
Småbarn Kan det bli så? Sonens kindtänder började bryta igenom i april. En utav dem ser ut att vara helt igenom, de övriga tre tycker jag ser...
Svar
2
· Visningar
655
Senast: trazel
·
Relationer Min son (26 år) är sambo med en jämnårig tjej, de har fått två underbara barn (3,5 år och 2 år). Nu till problemet, tjejen har inget...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 531
Senast: Oh_really
·
Hästvård Min häst har fått konstiga bulor/sår. Det började för någon månad sedan då hon fick en ärtstor bula med sår i mitten på sidan av magen...
Svar
6
· Visningar
852
Senast: Corax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp