Vädret och träningen

Camilla_H

Trådstartare
:( suck, vilket skitväder vi har fått... Här, där det i vanliga fall vid den här tiden på året är minst en halvmeter snö, fina vägar med packad is och snö, strålande vackra dagar, är det nu värsta april-vädret.

När jag tittar ut genom kontorsfönstret så ser jag till och med gröna gräsmattor vid hyreshusen på andra sidan vägen.

Så igår när jag skulle rida ett backträningspass så visste jag inte var jag skulle ta vägen. Överallt var det is och stenhårt och jag tänkte på er sörlänningar och hur less ni bara måste vara över vintrarna.

Men vad gör man inte för träningen? Ut på en skogsbilsväg där det åtminstone var orörd snösörja mitt på vägen och letade där i mörkret upp en lämplig sträcka av lämpliga backar och där red jag fyra långsamma intervaller i galopp.

Pulsmätaren var på men vad hjälpte det när Spirre tyckte att det var så läskigt att rida där i mörkret med alla skuggor på sidan om (jag hade pannlampa) att pulsen betedde sig så jäkligt att inget värde fastnade. Han låg på ca 200 hela tiden, typ... :crazy: Han försökte till och med för första gången i sitt liv att sticka med mig :eek:

Hur har ni det söderöver nu? Ni har ju haft minusgrader en hel del senaste veckorna så ni kanske har snö kvar till och med?

Det är verkligen uppochnervända världen nu... :( Dessutom ska det bli 15 minusgrader på söndag men ingen snö...

Kanske dags att lägga in en vilovecka?

Sv: Vädret och träningen

Vi här i närke har haft det ganska fint med exakt lagom mycket snö.
Sista dagarna har det dock smält undan en hel del, trevligt i och för sig med "vårväder" och sol, men inte så bra underlag längre.

här i dalarna är det strålade solsken, 8grader varmt. is på halva vägen och geggig sörja på andra :p I skogen är det dock fullt av snötäckta vägar som är perfekta att rida på. :banana:
tänk om vi hade sommar hela året!:love:

Här har vi kanoväder det har varit solig och fint sista veckan och temp mellan 0 och -10, ungeför 10-20cm snö lite beroende på hur mycket snö det är runt omkring. Brukar aldrig ha problem med is särskilt mycket annars heller, någon dag kanske men då kan man ju rida på åkrar, vi har många stora fält både platta och med uppförslut så jag är rätt nöjd!!!:bump:

I Skåne brukar det vara så att det snöar en dag. Nästa dag töar det mesta bort och dag tre fryser det igen. Då är det lagom is och hård barmark att rida på.
Men nu har upponervända vädret haft plats i Skåne ett tag. Vi har snö som har legat ett bra tag nu. Man kan alltså göra mer än att skritta, det är vi inte vana vid.
Jag har för säkerhets skull ridhuskort i jan, feb o mars. Då kan jag rida oavsett underlag och mörker.
// Linda

Här har det varit rätt OK. Det har varit mycket is men så har det kommit lite smått med snö, men dessvärre är snön väldigt hård överallt så rider man på upptrampade stigar blir det väldigt ojämnt, bättre är det på orörda gärden o stigar.

Nu tycker jag det ska bli vår, längtar nästan efter alla geggiga vägar bara man slipper se snön nåt mer :crazy: Den har ju blivit "gammal" och ful nu, känns det som.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Tik som "luktar gott"
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka