Vaddering till nackstycke

lady_vip

Trådstartare
Finns det lösa vadderade bitar för nackstycken? Jag har ett par träns med vadderade nackstycken och skulle vilja sätta dit lösa på mina andra. Trodde att Hööks hade, men hittade ingenting.

Sv: Vaddering till nackstycke

Visst finns det, olika märken. Jag har i både läder och neopren, till träns och kandar. Vad har du för önskemål?

Lysande, ett av tränsen är nämligen ett Stübben! Finns det fler?

Hööks har, står under övrigt. 50 för två så de är jättebilliga. Annars har Passier.

Hööks har fått in en ny variant! Supermjuk, i läder med stoppning. Vet inte om det finns på hemsidan ännu.

Någon som har sett nackvaddering i silikon ? Har letat runt efter likadan som finns till nosgrimmor men har inte hittat någonstans.

Jag köpte det på Hööks idag. 279:- kan det nog vara värt. Måste vara väldigt nytt för jag har aldrig sett det förut och jag springer där en del. :angel:

Jämfört med nackstycket på Alecto-tränset.

IMG_3238.jpg

IMG_3241-1.jpg

IMG_3242.jpg

Kändes mjukt och fint iaf får se vad hästen tycker om det imorgon. :laugh:

ser exakt likadan ut som min ifrån otto schumacher:D
varför kunde inte hööks gjort den tidigare;)

Ja, det är en riktig ripoff. :D Tyckte dock den såg väldigt stor ut. Men vet inte hur stor den från OS är. Den kanske är lika stor?

Tyvärr inte, det fanns bara ett och det var svart. Men det måste ju komma senare om inte annat. :)

svårt att säga när man bara ser en bild men min är precis så att man kan sätta den i pannbandet och denna ser faktiskt väldigt lång ut så frågan är ju om det blir ett problem med att pannbandet hamnar för långt ner om man har den i öglan?

Såg ju fint ut, om än lite glansigt, men det syns ju inte! Synd att det inte fanns i brunt, hoppas det kommer in. Har självklart hittat ett brunt träns dessutom jag är sugen på, utan nackvaddering, så jag får väl fortsätta leta brunt...

Har tyvärr inte hittat något från Stübben på nätet, "mina" butiker har inte Stübben heller.

OS har det långa svängda i brunt, går dock på strax under 700:-. Sen har OS också ett kortare och rakt skydd i brunt för ca 350:-. Vet att Döbert har också, men är inte säker på priset där.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: cowgirl81
·
Hästvård Hej, har ett litet bekymmer som jag försökt att lösa. Min d-ponny trycker rumpan mot bakbommen när man kör transport så hon får sår...
Svar
9
· Visningar
699
Senast: misswilma
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 393
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga... 2
Svar
21
· Visningar
2 001
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka