Vad visste ni inte när ni skaffade hund?

N

nässla

Ja, av det lite skojigare slaget då..?

* Jag har idag insett att alla jackor, även dyra ullkappan - endast kemtvätt, numera har fickorna fulla av hundgodis och bajspåsar.

* Att bli överfallen och pussad på när man kommer innanför ytterdörren kan få alla sorger och bekymmer att ramla av

* Att alla ens nya vänner har namn som "Nellys matte" eller "Golles husse"

Vad har ni lärt er av att vara hundägare?

Sv: Vad visste ni inte när ni skaffade hund?

Jag har lärt mej att leva med att mina vänner och alla jag möter först hälsar på mina hundar och gullar med dom en stund innan dom sedan motvilligt tittar upp och säger Hej till mej. :crazy:

Har lärt mig att jag aldrig kommer att ha ngn hel trädgård:angel:

bla..

Att aldrig vänd byxorna upp och ned för då rammlar det ut godis över hela golvet..

Att vakna upp på morgonen av att en hund står och flåsar en i nacken..(kan bli läskigt ibland)

Att man alltid ska ha mer än en bajsåse med sig..:o

Att alltid ta ut hundgodiset ur fickorna på byxorna innan man tvättar dom..

Att det finns hundhår överallt även i ny öppnade smörpaket:confused:

:rofl:

Jag har lärt mig att ha mattor inne är ingen bra idé...
Dessutom ska man inte vara så rädd om bilens interiör...

Du har ju sett med egna ögon att hemma hos oss är det ingen överdrift att säga att trädgården i princip är som ett enda stort bombhål:crazy: Det är en kombination av rottisens envisa gnagande o grävande och schäferns hysteriska stenuppletaraktivitet...

Utegran? Näpp.
Ngt i blomlådorna? Näpp.
Snygg julkrans på dörren? Näpp.
Gräsmatta? Näpp, lervälling med hål.

Hur går det för er då? SNÄLLA säg att er lilla loppa har gjort NÅGONTING lite busigt? Eller ni har kanske inte fått hem henne ännu? O vad blev det för namn??

Jag har lärt mig att ha mattor inne är ingen bra idé...
Dessutom ska man inte vara så rädd om bilens interiör...

Och inga skor i hallen så länge de är valpar.

* få plats i sin egen säng är inte att räkna med (trotts att hunden är en liiiten jr)
* Koppel är till för att gnagassönder inte använda när man är ute och går även halsbandet.
* Pantflaskor är vääldigt vassa efter massakerhunden varit framme
* Rulla sig i hästbajs är huuur roligt som helst ( :confused: )
* Äta allt som ligger på golvet eller inom räckhåll går bra.(även dom dyyra snygga stövlarna som är använda 3 ggr)
* Att springa ute i regnet och lera för att sen komma in och ruska på sig i köket är standard.
* att hundögon är de svåraste att motstå
* att en vickande svans och lysande ögon kan få alla problem att försvinna
* att en blöt slick över fejjan för att väcka mig ändå är ganska mysigt

* Att jag och min hund skulle bli så uttittade och utpekade på stan (-Titta vilken liten hund)

* Att jag skulle få ett Zoo = Gris, Känguru, Fladdermus och DJÄVUL ...

Men jäklar vad min minigris lockar till skratt ...

:rofl::rofl::rofl: När man är på er framsida, känns det som att gå på månen: håligheter och inget levande, förutom två rymdvarelser (hundar :p)

Haha, vår skrutta har inte kommit hem, än, MEN IMORGON !! Jag återkommer med hennes bus, eller nä, med min uppfostran kommer hon vara exemplarisk, redan från början :angel::p

Hon ska heta Yda, så jag har kommit på det att jag får väl starta ett eget klädesmärke, som då får heta Yda, så jag verkligen får en märkes-hund, när jag faktiskt har en märkes-häst :D

En sak kan jag väl säga alla redan:
*Visste inte att en såhär liten vovve, kunde ta en såhär stor plats i ens liv. Pratar då inte om mitt eget liv (även om hon kommer ta stor plats hos mig också!). Min pv's föräldrar och morfar har köpt leksaker, valp-film (till oss), täcke till vovvan mm. Alla är såå involverade, alla redan, och vi har inte ens fått hem henne än, haha..

Att man får räkna med att bädda om i sängen dagligen och köpa nya sängkläder med mkt jämna mellanrum. Hundar bäddar nämligen med klorna. :smirk:

Att man inte ska ta för givet att få ligga intill sin sambo tidiga helgmornar.

Att bilen inte är så viktig att hålla ren invändigt ändå.

Att dörrmattan aldrig mer kommer att ligga där den ska - inte heller skorna som står på den.

Att kattmat är godare än hundmat.

Ja, av det lite skojigare slaget då..?

* Jag har idag insett att alla jackor, även dyra ullkappan - endast kemtvätt, numera har fickorna fulla av hundgodis och bajspåsar.

* Att bli överfallen och pussad på när man kommer innanför ytterdörren kan få alla sorger och bekymmer att ramla av

* Att alla ens nya vänner har namn som "Nellys matte" eller "Golles husse"

Vad har ni lärt er av att vara hundägare?

Samma som du!:)

bla..

Att aldrig vänd byxorna upp och ned för då rammlar det ut godis över hela golvet..
Att man alltid ska ha mer än en bajsåse med sig..:o

Att alltid ta ut hundgodiset ur fickorna på byxorna innan man tvättar dom..
:rofl:

Jo då, det känner man ju igen...:D

Hår på alla ställen och lite till:)

Fast man kan ju se det som gulligt! För det e ju så kul att dammsuga:angel:

Att om man vill få plats själv i soffan så får man köpa en större soffa.

Att om man vill ligga någotsånär rak under natten så får man skynda sig att lägga sig (först till kvarn får bästa platsen)

Att hundarna är jäääääättekissenödiga på morgonen tills de sticker ut näsan utanför ytterdörren och upptäcker att det faktiskt är snöblandat regn ute och då lägger i handbromsen vilket resulterar i att matte får putta ut hundarna och sedan ta emot onda ögat för att jag är en sån djurplågare som tvingar dem att gå ut och kissa i detta hemska vädret

Att alla mörka kläder numera är vita (två dalmatiner)

Att det mysigaste som finns är att vakna med en dalmatiner näsa snusandes i ens öra

Mvh

Tora

VÄNTA bara...små vovvar kan också:devil: Fråga Bea:angel:

Tackålov så hårar Izor knappt - kanske två hårstrån i veckan.

...Jag visste inte att "en skällig hundras" betyder att hunden helst skulle vilja skälla i stort sett hela tiden, om han själv fick välja...

...Jag visste inte att ett hunddagis på mindre än en vecka kunde lyckas med att både ha bort hunden (en vallhund som springer bort - det är ju inte ens möjligt?!) och smitta den med kennelhosta...

...Jag hade dessutom en helt felaktig föreställning om att jag dagligen skulle träna lydnad, trix och lekar, samt på varje promenad aktivera oss tillsammans med massa roliga påhitt, plus gå kurser i spår, kantarellsök, klickerträning och annat. Det var innan jag förstod att det tar ÅR att överhuvudtaget träna upp den arbetsvilja och kommunikation som behövs för att kunna göra dylika saker med sin hund (om hunden någonsin ens kommer att bli intresserad av att göra sånt?) Alla snackar om att hundar mår bra av att aktiveras, men ingen talar om hur man gör för att få hunden att förstå det också..... :p

Liknande trådar

Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 972
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka