vad vill hon??

S

Sellan

jag försökte prova på lite NH med mitt ena sto, när jag skulle "fösa" henne framåt, (stod en bra bit snett bakom) så Backar hon:confused: hon verkar inte förstå vad det handlar om..

annars så följer hon efter en osv när man har grimskaft, men inte om man släpper henne lös.. även om man inte tar i grimskaftet/tyglarna så lyssnar hon på minsta vink.men så fort man knäpper av så hon vet att hon är "fri" så struntar hon totalt i en!

och hon är van att få som hon vill...
tips?
 
Sv: vad vill hon??

men mina andra hästar har det funkat bra på, jag har läst böcker, sett filmer mm.. men aldrig sett en häst som börjar backa när hon ska bli "föst"... och detta händer BARA i paddocken.

i hagen kommer hon fram till grinden påengång, mkt lydig i longering, ridning, i stallet, boxen mm...
 
Sv: vad vill hon??

Prova driva från bogen. Det kan vara att hon inte rikrigt förstår din position. Alltså när du ska ha ut h*n på volten, peka vart du vill att h*n ska gå och driv mot bogen istället för mot rumpan :)
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 626
Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
1 013
Senast: tessan.g
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 112
Hästhantering Jag har haft min häst sedan 2015 nu och vi kommer väldigt bra överens. Hon är väldigt ranghög och bestämd, visar tydligt missnöje men...
Svar
3
· Visningar
1 725

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp