Vad vet du om Angloaraben?

A

Arabian

Hej.

Visste inte riktigt vart jag skulle lägga det här inlägget, men jag vet ju att angloaraben är en bra fälttävlanshäst så detta var det enda ställe jag kunde komma på. Men nu till min fråga: Jag är grymt intresserad av fullblod och araber, men så kom jag ju på att det finns en fin ras som kombinerar dessa två raser i en: anglon. Därför har jag nu börjat forska lite i denna ras och vill gärna få tips om sidor eller prata med nån som har en anglo, rider eller sköter en. HUr är den i allmänhet som häst? Psyke? Hur hög brukar en anglo bli, på ett ungefär?

Ha det så gott alla där ute. Kramar Jessie:bump:

Sv: Vad vet du om Angloaraben?

Jag har en anglovalack som jag haft i 2 år. Han är strax under 160 cm nu som 6-åring.

Han är väldigt lättlärd och mycket läthanterlig på alla vis. Stor eloge till hans uppfödare! Han hoppar mycket väl och är elastisk i allt han gör :smirk: Taktmässiga gångarter med + för galoppen.

Han har varit lite "fjollig" med vatten som bäckar och vattenpölar men det har gått över med träning.

http://i79.photobucket.com/albums/j150/lytesout95/Vinterbilder005.jpg

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag är en dam som har god erfarenhet av hundar och har varit aktiv på brukshundklubben. Jag ställer fortfarande upp som funktionär...
Svar
16
· Visningar
4 410
Senast: Svarta
·
Avel Hej, Är totalt ny på det här med avel och är ju väldigt sent ute dessutom, men skulle gärna få lite åsikter angående mina tankar...
Svar
3
· Visningar
1 134
Senast: KickiH
·
J
Avel Hej! Jag går i funderingar kring angloarab och skulle behöva lite hjälp, eller ja ganska mycket egentligen. För det första så skulle...
Svar
10
· Visningar
1 515
Senast: jjennnyy
·
S
Träning Hej! Hur är arabiska fullblod att rida på ett ungefär? I "rasvinkel" menar jag. Tror ni jag skulle passa bra ihop med en? Jag har ridit...
2
Svar
21
· Visningar
4 995

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat