vad var det för djur vi såg? (ganagare)

Venus_in_Furs

Trådstartare
Var nyss ute i hästhagen och såg ett djur jag aldrig sett förut! Det var nån slags gnagare, ganska stor (som en råtta eller stor sork), saknade svans. Den var helt chokladbrun (inte gråbrun, utan intensivt brun) på ryggen och magen var helt vit. Den var såå söt!:love: Vad kan det vara för djur? Det såg ut som en ekorrunge, men den hade ingen svans (och den såg inte ut att ha blivit av med en svans heller)...

Sv: vad var det för djur vi såg? (ganagare)

Ett marsvin som någon släppt lös?

Jag hittade en hamster i en mataffär en gång, och någon släppte ut en iller med ungar hos mitt ex.

Sv: vad var det för djur vi såg? (ganagare)

Det vet jag allt, riktigt såå okunnig är jag inte,dock tror väldigt många att dessa djur tillhör gnagarna,träffat på väldigt många då vi har illrar hemma "gnager de inte på kablarna,gnager de på pinnar" osv :D

Djuret TS beskriver kan mycket väl vara ett mårdjur eller dyl.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok En kompis kontaktade mig och frågade om jag inte ville hänga med och rida tur på islandshäst. Först skrattade jag och sa att jag är för...
Svar
0
· Visningar
1 116
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Tjatter I tidernas begynnelse skapade den store Frith världen. Han skapade stjärnorna, och världen levde bland stjärnorna. Frith skapade alla...
106 107 108
Svar
2 157
· Visningar
68 903
Senast: Intejag
·
Övr. Hund För några veckor sedan "räddade" jag 6 gamla produktionstackor, med avsikt att ge dem en lång och skön pensionärstid istället för att...
Svar
9
· Visningar
2 208
Senast: cambodia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok På grund av att jag inte kommer att kunna rida min ordinarie lektion nästa vecka så blev det två lektioner denna vecka. Nästan två...
Svar
0
· Visningar
360
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama