Vad väger fodret?

_Runaway_

Trådstartare
Antar att det kanske kan vara svårt att få ett exakt svar, men kanske ett hum i alla fall! :)
har hittills haft vovven på "fri tillgång" på torrfoder, han har ätit lagom mycket. Men nu behöver vi ha bättre koll på att han inte äter för mycket, och jag har inte haft den blekaste innan...
Enligt fodertillverkaren bör han ha 500gram av fodret per dag. Hur mycket är det i deciliter ungefär? Har ett plastmått från tillverkaren men det räknar i cups, varken gram eller deciliter. Och har tyvärr ingen våg att tillgå för tillfället.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 606
Senast: Irival
·
Katthälsa Nu skäms jag som en hund =/ Men nyss kom siameshanen (6 år gammal, tidigare frisk förutom enstaka spontana utbrott av vad som...
Svar
17
· Visningar
2 533
Senast: Alexandra_W
·
S
Hästvård Hej! Jag har ett sto på drygt tre år som vi kan kalla Julia. Jag har haft henne sedan hon var ungefär nio månader. Sedan i princip...
2
Svar
25
· Visningar
7 448
Senast: Madick
·
A
Foder & Strö Har rätt stora problem med att få ihop en fungerande foderstat till min häst, och har därför lite olika frågor som jag gärna vill ha...
Svar
6
· Visningar
2 013
Senast: Allegra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • ”Hund” 2005-2010
  • Uppdateringstråd 31