animalasia
Trådstartare
Jag gjorde en totalanalys av mitt grovfoder i höstas, sen köpte jag ett foderstatprogram eftersom jag tycker att det är jättesvårt att räkna ut exakt vad jag skall ge till min häst samt att jag är rädd att det ska bli fel. Jag har med hjälp av lusern, havre och mineraltillskott sett till att min häst enligt foderstat programmet får sina behov tillgodosedda. Men nu efter att ha haft denna foderstaten hela vintern så tycker min hovslagare att ngt måste vara fel eftersom hovarna växer väldigt långsamt och han tycker att mina hästar har glanslös, lite mjällig päls. Min ponny har lite problem med regnskållor till och från och ponnyn är också lite öm i sina muskler. Det märks när man tar på honom. Annars är de fina i magen och dricker och äter bra. Hovslagaren säger att han tror att mina hästar behöver svavel och koppar och min foderleverantör säger att minesyl botar allt, vilket jag är mycket skeptiskt till om man läser på burken .
Har min hovslagare rätt om svavel och koppar, i mitt foderstatsprogram så finns inte svavel med överhuvudtaget. Jag tycker verkligen att detta är otroligt invecklat .
Har min hovslagare rätt om svavel och koppar, i mitt foderstatsprogram så finns inte svavel med överhuvudtaget. Jag tycker verkligen att detta är otroligt invecklat .