Vad uppskattar en förälder mest?

astronaut

Trådstartare
Min syster och hennes man är mer eller mindre isolerade inom lägenhetens fyra väggen p.g.a deras son är så pass sjuk att de för tillfället inte ens kan tänka på att ta med han in i en affär, på en restaurang eller vistas på ställen med massor av folk.

Så, jag och en kompis ska ge min syrra något (samt hennes man) något när hon fyller år. Vi har planerat att åka hem till dom och sitta barnvakt under en kväll så de kan gå ut och göra yadayada.

Men vad uppskattar personer som knappt ser världen? Restaurangbesök? Bio?
Tanken är att föräldrarna ska bli utslängda så hemma får de under några som helst omständigheter inte vara :devil:

Jag har ingen större ekonomi, men att hjälpa till med något är nog ingen omöjlighet :)

Vad skulle ni gilla att göra mest mellan restaurangbesök, bio eller något annat som inte kostar allt för mkt under kvällstid? :)

Sv: Vad uppskattar en förälder mest?

Vet du vad DOM gillade att göra innan de fick barn som de kanske inte kan göra lika lätt nu?
Gillade de att gå på bio/middag etc?

Floating!

Inte testat de själv men har fler vänner som gjort de.

Men kanske inte boka något, kan ni inte göra ett fint presentkort på barnpassning + aktivitet. Nu vet jag ju inte hur de är eller hur sjuk sonen är. Men skulle min son vara sjuk och jag i present får "Nu ska ni åka..." tror jag inte jag skulle njuta så mkt utan mer gå å va orolig i onödan.

De bästa jag gjort är strax före mitt 2a barn föddes och vi bodde en natt på herrgård, nu lyxade vi till det lite, det gick på 1500kr och programmet var typ:
15- thebuffé, the, kaffe, choklad och massa hembakat bröd, skorpor, marmelader m.m.
19- 3 rätters
9- frukostbuffé

Där i mellan njöt vi av lugnet på rummet, sov massor, bubblade, åt godis. Vi sov innan middagen, fick ställa klockan. De va så skönt!

om jag hade varit i den sitsen så skulle jag nog faktiskt mest uppskatta möjligheten att komma hemifrån och att sen själv kunna välja vad jag vill göra med den tiden. Om det blir ett restaurangbesök, bio eller bara att hinna gå i lugn och ro på kvällsöppna Ica och handla är väl egentligen underordnat...

Jag själv kan njuta hur mycket som helst av att kunna handla på Ica Maxi ensam och i lugn och ro en kväll, medan pappan tar hand om barnen på kvällen.

Men om jag vore du hade jag nog gett dem just barnpassningen och en femhundring i näven att roa sig med på valfritt sätt. (eller hur mycket du nu har råd med)

Instämmer med ameo, låt dem själva bestämma. Säkert har de pratat om någon film de vill se, en restaurang de vill besöka eller att åka och simma eller vad som...

Men om TS syster har mer pengar än henne så är ju pengar tråkigt... Samtidigt så gillar jag idén jag med. Tvinga ut dom att ta hand om varandra...

I höstas var jag barnvakt åt min kusindotter eftersom de annars har svårt att hitta barnvakter. De hade tänkt gå på bio, men eftersom det var så härligt väder just den dagen så umgicks de mest med varandra, gick och fikade och bara var.

Så jag tror också att jag hade erbjudit dem en dag som barnvakt och gett dem lite pengar så de fick bestämma själv vad de ville göra.

Floating!
Men kanske inte boka något, kan ni inte göra ett fint presentkort på barnpassning + aktivitet. Nu vet jag ju inte hur de är eller hur sjuk sonen är. Men skulle min son vara sjuk och jag i present får "Nu ska ni åka..." tror jag inte jag skulle njuta så mkt utan mer gå å va orolig i onödan.

Syrran vågar ju lita på mig och jag känner sonen bra, sonen kommer alltid att vara sjuk och så länge han inte är förkyld/magsjuk/liknande så är det ok :)

Helst någon kvällsaktivitet - vännen och jag kan ju självklart ta hand om dom under dagtid men ska de iväg så helst under kvällen ;)

Glamoroza:
De gillar väl det som alla gillar, bio, restaurang, hitta på något. Syrran klättrar mest på väggarna över faktumet att hon aldrig kommer iväg förutom de gånger de åker in till sjukhuset med sonen - bokad tid eller akut tid.

Övriga:
Så jag ska egentligen bara slänga de en slant i näven? Så de kan få göra ditten o datten, vad de än själva behagar! Låter bra det faktiskt!

Smartbox kanske?
Små lådor med presentkort på olika aktiviteter. Finns i alla möjliga prisklasser.

Men det går väl att flörta med något spa så de öppnar bara för syrran?

En av mina bästa vänner har ett hjärtsjukt barn, och när de mådde som sämst inför en operation i september så ringde jag till en älgpark (mamman e helt tokigt i älgar) och så öppnade de bara för oss dagen efter fast säsongen igentligen var över.

Övriga:
Så jag ska egentligen bara slänga de en slant i näven? Så de kan få göra ditten o datten, vad de än själva behagar! Låter bra det faktiskt!
Det låter lite hafsigt när du skriver det sådär. Men ja, jag tror faktiskt att det kommer uppskattas om de själva kan välja vad de ska lägga sin "tid i frihet" på.
Jag tror att det är "tiden i frihet" som är den största presenten, inte aktiviteten som följer med.

Bara att få tid för varandra och själva få välja vad man vill lägga den friheten på. Man har inte så höga krav som förälder, men jag kan bara prata för mig själv.
För några månader sedan var jag och sambon o lillkillen på Ge-Kås och handlade. Nu var vi inte barnfria, men fria från alla måsten och krav då man bor på en gård med svärföräldrarna precis intill. Det var så skönt kan jag säga. Och det nämde även sambon att det var hur kul som helst att få göra något själva. Så härlig känsla! :) :love:

Kolla denna tråd: Länk Ibland räcker det med det lilla.

Jag hade nog helst fått friheten att välja själv om jag blev erbjuden barnpassning och en kväll utanför husets väggar. :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka