Gry
Trådstartare
Har funderat lite på det där med boots. Möter, och mötte (har varit i islandshästvärlden i ca 5-6 år men bara som konsumerare av tävling och kurser längre bort än på gården, det senaste året) , en del tankar om att boots är lite fusk. Ngt man helst ska klara sig utan. Samtidigt ser man sällan hästar utan på tävling. Och på "alla" böcker skrivna av tränare sitter boots på. Om det är så "fusk" vore det väl direkt pinsamt för varumärket att "uppnå bra ridning med mitt sätt, men sättet är inte tillräckligt bra utan du behöver sätta på fuskgrejer för att bli bra". Typ.
Är det bara i min lilla ankdamm man har lite dubbelmoral kring viktboots, de flesta använder det samtidigt som de tycker det är fusk när andra har, eller är detta synsätt utbrett?
Jag har inga åsikter direkt själv om bootsens vara eller inte vara. Tycker bara det är intressant att veta.
Är det bara i min lilla ankdamm man har lite dubbelmoral kring viktboots, de flesta använder det samtidigt som de tycker det är fusk när andra har, eller är detta synsätt utbrett?
Jag har inga åsikter direkt själv om bootsens vara eller inte vara. Tycker bara det är intressant att veta.