Vad tycks om hingsten Diabeu e; Clinton?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare gutte08
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 859
G

gutte08

Vad tycker ni om den här fina unga hingsten Diabeu e:Clinton? Information finns på Stuteri Eklunda.

Om man jämför med den oxå fina hingsten Casir Ask, vilken skulle ni välja? och varför?:smirk:

Sv: Vad tycks om hingsten Diabeu e; Clinton?

Eftersom Casir är död så blir det ju fryst och det är ju frågan om man har ett sto som man vill satsa på fryst med. Casir har ju bevisat sin förvärvning. Diabeau verkar vara av en ädlare modernare typ, så det handlar nog mer om vad man har för sto och vad man tror passar och sen om man vill spela på säkra kort eller vill chansa på en obeprövad hingst. Man vet ju inte, Diabeau kan visa sig vara en av de allra bästa i framtiden eller så blir han en total flopp som avelshingst.
Personligen gillar jag Diabeaus typ bättre än Casirs, men jag tycker Casir var än väldigt fin hingst också.

Eftersom Casir är död så blir det ju fryst och det är ju frågan om man har ett sto som man vill satsa på fryst med. Casir har ju bevisat sin förvärvning. Diabeau verkar vara av en ädlare modernare typ, så det handlar nog mer om vad man har för sto och vad man tror passar och sen om man vill spela på säkra kort eller vill chansa på en obeprövad hingst. Man vet ju inte, Diabeau kan visa sig vara en av de allra bästa i framtiden eller så blir han en total flopp som avelshingst.
Personligen gillar jag Diabeaus typ bättre än Casirs, men jag tycker Casir var än väldigt fin hingst också.

Är Casir Ask död:confused::confused: Den danske hopphingsten som blev årets hingst 2007

Nje Casir är väl inte död det är ju Carson Ask som är död

För Casir har väl inte gått och dött nu i dagarna väl??

Casir Ask är väl inte död:confused: Det var Carson Ask som dog.

Hoppsan några hann visst före!

Senast ändrad av en moderator:

Har du sett, jag har uppenbarligen läst fel, har gått och trott att det varit Casir :angel:

Kan väl tillägga att jag också har Diabeau på min lista. Men min lista är ganska lång just nu, har aldrig känt mig så velig, kanske eftersom jag har nöjt mig med Sverigestationerade hingstar förut och då blir valet lättare.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 144
Senast: Piaff
·
Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 371
Senast: athena
·
Avel Jag har ett islandssto som är avelsbedömd med helt okej poäng och som har en bra och spännande stam. Stoet är dessutom en väldigt...
Svar
3
· Visningar
1 525
Senast: Marty
·
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 339
Senast: Jate Volim
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka