Vad tycks om detta? groteskt?!

Sv: Vad tycks om detta? groteskt?!

:angel: nu är det ju min sadel så jag ska väl inget säga men jag tycker den sitter bra. Din häst ser ut vara kort, nästa kortare än min?? Det kan vi kolla senare.

Torsion Island kom ju ifjol, jag vet verkligen inte om det finns beg få nu?? Hör med själva Torsion om de kanske har något erbjuda i den modellen. Min kostade, med TN, vojlock och spray för nubucken och frakt totalt 9 911 kr. Själva sadeln kostade 6 320 utan moms, lägg till 25% för momsen så är det vad sadeln kostade, orkar inte räkna nu ;)

haha bilderna är nästan identiska.

någon som vill ha måtten på sadlarna så är det bara att hojta;)

hehe varför ska du inget säga thihi ja tycker den är jättefin sadel.

men va tycker du om färgen passar den min häst eller ska jag ta svart? finns det i fler färger?

okej så den var i nubuck. som min dressyr sadel oxå är. och cheyennen för den delen med.

jasså kom den i fjol då har den ju verkligen inte funnits så länge. köpte du sadeln utan moms?

jo min häst är kort nåt så fruktansvärt men tycker du den är för stor endå? vet ingen bomlös av denna modell som är kortare än island ju.

Alexandra_W skrev:
Nu börjar det ju se riktigt bra ut!! Den är helt klart bäst hitills.

ja va bra att du tycker det va glad jag blir det kändes riktigt bra med den oxå kände direkt att denna var rätt när jag la den på ryggen så bara la den sig tillrätta själv och när jag satte mig i den så satt jag som gjuten hela ridturen:love:

puttar lite så alla får se bilderna och sadlarna och skillnaderna=):banana:

O, nej jag betalte med moms men det står utan på fakturan så orkade inte räkna på ett, men tror den kostade ca 7 500:- ifjol, har väl gått ett år nu sedsan jag köpte den.

Jag gillar brunt läder o nubucken tyckte jag var mysig. Förr var alla sadlar svarta o var så less på dem, nu festar jag i brunt, liksom...

Gullan86 skrev:
hihi jasså näe va kul du har ingen bild att lägga ut så man får gämföra;)
okej va skönt alltid bra att höra från folk som ser "utifrån" lixom jag tycker det är svårt att inte bli "hemmablind".

Tyvärr inte med den sadeln :crazy: Har nu en Karlslund bomlös och den är verkligen super! (Väldigt fula, förstås, men... ;) )
Det blir ju lätt så, har själv ofta råkat ut för hemmablindhet :angel:

Både jag och sambon tycker att Balderum Norr´s sadel är den som ser bäst ut.

Vet inte varför, utan det är bara en känsla som vi fick.

Vet inte hur gammal du är, men förr - alltså fram till ungefär slutet av 70-talet början på 80-talet - var nästan alla sadlar bruna.
Sen kom 80-talet och sadlarna skulle helt plötsligt vara svarta.

Eftersom jag är uppvuxen med bruna sadlar, är det brunt som gäller....fast sambons Kieffer från 80-talet som är svart representerar undertaget, och grannens gröna Parzival från 70-talet har också varit min....

palle skrev:
Både jag och sambon tycker att Balderum Norr´s sadel är den som ser bäst ut.

Vet inte varför, utan det är bara en känsla som vi fick.

okej tack för svaret....jag tycker detsamma jag älskar verkligen den sadeln helt underbar är helt såld på den shit när jag la den på honom bara "smälte" den in på ryggen på hästen och att sätta sig i den:love:

oh längtar tills den jag ska köpa kommer...:banana:

Hello slänger upp denna tråden på nytt och undrar hur det har gått och om du fortfarande är lika nöjd med torsion? ;) Var riktigt intressant läsning eftersom jag själv oxå funderar på torsion till min sötis med kort rygg där ingen bomsadel passat hittils... Någon som har någon bra jämförelse på torsion island vs island light??? riktigt jobbigt när man måste beställa utan att kunna provsitta ;)

*hoppas på svar*

Liknande trådar

Utrustning För ca 2 veckor sedan hade ägaren till hästen (jag är medryttare) ute en hästfysioterapeut/sadelutprovare som behandlade och kollade de... 2
Svar
35
· Visningar
6 276
Senast: Lavinia
·
Utrustning Jag sitter och funderar på vad för slags sadel jag ska köpa till min unghäst(4år) Glampi(islandshäst). Han har ju lite längre rygg än...
Svar
2
· Visningar
1 600
Senast: videnlis
·
Utrustning Nu hade jag tänkt kasta mig ut i sadeldjungeln igen. Har en bomlös dressyrsadel till pållen, men skulle vilja ha en allroundsadel med...
Svar
12
· Visningar
1 846
Senast: Ingela_S
·
Western Hej alla! Det är så att jag undrar om det finns någon tillräckligt kort western sadel för att passa denna kille: Han är en... 2 3
Svar
47
· Visningar
4 760
Senast: gutenviks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Textilåtervinning
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • Västeråsträffstråden

Hund, Katt, Andra Djur