Vad tycker om Activity som avelshingst?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare grodan boll
  • Startdatum Startdatum
G

grodan boll

Hur är avkommorna efter Activity? Nån som har eller har varit i kontakt med några?

Sv: Vad tycker om Activity som avelshingst?

Hej!

Jag har haft ett sto efter Activity som var helt underbar. Hon var 150 cm i mankhöjd, en riktig naturtravare med en riktigt bra inställning:love:

Min egen uppfödning och min allra första travhäst som jag tränat för trav. Hon lärde mig massor eftersom hon var så lätt med allt. Hon hade dock mycket humör och kunde skrämma matte ibland:p

Tyvärr fick jag ta bort henne i höstas pga sjukdom:cry:

hej.
Vad trist att du fick ta bort henne.:cry:
Jag har precis köpt en valack efter Activity. Då jag aldrig stött på några av hans akommor tidigare så är jag lite nyfiken på hur dom är.

Min är 156 i manke och snäll och go men lite valpig. ( är bara 3 år.)

Jag har träffat massa Activity-hästar eftersom jag jobbat på stuteriet där han stod. Jättetrevliga och fina i temperament och humör, de flesta runt 1.50-1.55, de vi körde in var relativt lätta att köra in. Tyvärr har han väl inte lämnat särskilt roliga på tävlingsbanan, men hans sto material har väl varit relativt kasst också.

Activity själv var väldigt speciell, mysig men väldigt känslig. Stackarn hade det nog inte så lätt i sitt liv. Jag tyckte dock oerhört mycket om honom.

hej
jag har en nioårig pojke efter honom han är heter macktivity.
har du mer bilder på ackivity?

mvh mimmsan

Hej! jag har fött upp en avkomma efter honom. Ett sto som var helt okompliserad att köra in. Det var bara att hänga på grejorna. Var inte rädd för nåt. Inte ens kärran var hon rädd för. Inkörningen gick väldigt snabbt. Enda grejen med henne var att hon hade ensån vilja att springa så, så fort man tog i tömmarna uppe på däckeln satte hon av i trav så man fick slänga sig upp i sadeln om man skulle hinna med. Så gjorde hon från de första gångerna som vi börjat köra henne i trav, och höll på så tills hon lade av med travet. Har inte sprungit in en enda krona, och är 151 cm i mkh.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·
Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
305
Senast: Unafraid
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
978
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Är det nån härinne som varit i kontakt med jourhavande präst? Hur var det? Kändes det som det gav nåt? Är inte troende och tvekar även...
2
Svar
26
· Visningar
2 064
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar