Vad tycker ni?!

8

89madde89

Vad tycker ni om w-sadeln på bilden? Dålig kvalite,eller går det att använda den hemma på skogsturer (å ibland lite träning)?
Och tror ni den skulle passa på ett litet varmblod?

Jag vet att det är svårt att enbart se på bilden,men ni kan ju iallafall kommentera å bedöma den.

trote

Sv: Vad tycker ni?!

Har en likadan som min treåriga dotter använder och åker shettis med ibland. Åttaåriga dottern får INTE använda den då hon trycker in sadeln bakom bogbladen när hon sätter sig i den. her en tendens att tippa framåt oberoende på om shettisen är i högt hull eller inte. Rekommenderar inte att du köper den....

Har en likadan som min treåriga dotter använder och åker shettis med ibland. Åttaåriga dottern får INTE använda den då hon trycker in sadeln bakom bogbladen när hon sätter sig i den. her en tendens att tippa framåt oberoende på om shettisen är i högt hull eller inte. Rekommenderar inte att du köper den....

Men det beror väl på hur stor sadeln är?

nej det beror på hur den e tillverkad
Å denna e nog tillverkad till att ha på en "livs levande" trähäst :devil:

Men det beror väl på hur stor sadeln är?

Visst beror det på storleken, liten sadel till liten häst och större till en större häst. Men iochmed att jag har en hemma som ser exakt likadan ut, så tycker jag mig kunna uttala mig om just den modellen av sadel! Den passar en lätt ryttare som åker häst typ en gång i veckan. Snälla kolla på en bra begagnad sadel i runt 5000 kronors klassen eller över. Det är mycket pengar, jag vet, men om du lägger en felaktig sadel på hästen om så bara för skogsluffning, så lovar jag att veterinär- och equiterapeuträkningen kommer hamna på många tusenlappar...
Jag tror både du och din häst kommer att tycka det är bäst i det långa loppet.

Liknande trådar

Hästhantering Jag träffade på en bekant i dag, och vi började prata om hästhållning eftersom vi har köpt gård och planerar för att ha hästar hemma...
13 14 15
Svar
283
· Visningar
15 057
Senast: MML
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 332
Senast: Lady_S
·
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
13
· Visningar
1 063
Senast: Fille
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 739
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka