vad tycker ni?...

K

knasenknas

...man ska ha I stallet, alltså vi har ett loft där vi har alla grejer som sadlar fodertunnor och sånt, men sen har vi tjejer i stallet som har en massa onödiga grejer nere i staller, men vad tycker ni är nödvändigt att ha nere i stallet?

Sv: vad tycker ni?...

Förstahjälpen låda, sopborstar/grepar/spadar/osv, grimma till varje häst och täcken, sen kommer jag inte på mer för tillfället. Vad är det för grejor dom skräpar ner med?

Oxxx skrev:
Förstahjälpen låda, sopborstar/grepar/spadar/osv, grimma till varje häst och täcken, sen kommer jag inte på mer för tillfället. Vad är det för grejor dom skräpar ner med?

tepåsar, muggar, vattenkokare, alla borstar, typ 10 täcken, benskydd, massa brukar, lädervårdsgrejer, fodertillskott, t.ex. vitlök å sånt. kläder, reflexer ja allt möjligt...

jag tycker att man inte ska ha så mycket grejer nere i stallet, det är plats för det där uppe, eller vad tycker ni? det kankse inte spelar någon roll,

Isånna fall tycker jag gått och väl att dom kan ta upp sina grejer som tar för mycket plats. Ett par täcket, fodertillskotten, kläderna osv.
Skydd (kan man hänga upp på boxgallret)och något täcke kan ju hänga kvar.
Ordna ett stallmöte där ni/du tar upp denna punkt och kommer överens om vad som ska vara nere i stallet och vad som ska vara uppe på loftet.

I själva stallet tycker jag att man ska hålla så "rent" som möjligt. Främst ur säkerhetssynpunkt. Vad händer om en häst kommer lös...

Har ni sadlar och dyl på loftet så kan man ha allt annat där också. Jag har ju alla mina prylar i sadelkammaren. Det enda som finns i stallet är det täcket som används för tillvället, plus ev ett att byta med, grimskaft och grimma. Har en liten trådhylla där jag har en piggborste, en rotborste och en burk med 4-ess salva ståendes på. Sånt som det inte är någon katastrof om hästen river ner om hon skulle komma lös.

Alla andra prylar ska man ha i t ex sin sadelkammare eller dylikt.

/Lizzie

vattenkokaren är ju det viktigaste utav allt ;) hehe... FIKA e ju obligatoriskt när man är i stallet :love:

Ett utetcäke och ett inne (om hästen nu använder täcken), skydd (kn hängas på gallret), grimma, grimskaft.

Kläder, reflexer o.dyl. kan man väl ha i sitt skåp (om sådant finns) eller i sadelkammaren?

hehe.. asså det beror på hur mkt plats man har. Jag har mitt eget skåp där jag förvarar allt som rör den årstiden (Sommar = sommartäcken, flugspray, flugtäcken, sadlar, träns, benskydd, sårrengörings grejjer m.m m.m)
Jag har inte vinter täcken i stallet under de varmaste månaderna.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 336
Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
1 172
Senast: a1agnlju
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
17
· Visningar
1 715
Senast: Viva
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 568
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar