T
Tomaten
ska väl kanske vara på utrustningen men lägger dne här.Jo jag har nämligen betslat om min pålle nu och det är skillnad som natt och dag, från hans rusande i från allt och inga stressa stressa steeeeegra. utan nu känns det mera harmoniskt han är inte heller lika löddrig och stressad när vi rider ut, varken under turen eller efter.Vår tränare gav oss dennna kombination och jag tyckte det verkade lite väl "tufft" mot honom men han mår faktiskt bättre.ja, vad vi har för bett? det är väl inget mördar bett men det är ett pessoabett med en tygel,som sitter på den mildaste genom martingalen och ännu en tygel på den skarpaste som hänger fritt.
Ja, vad tycker ni?är jag en liten " dum ponny unge" med lika korkad tärnare eller är det rätt så länge hästen faktiskt mår bra av det?
Har provat med att ha "bara två tyglar utan martingal och bara en tygel med martingal men inget har fungerat tillräkligt bra.Vad ni än säger så ska ajg ha det så här tills det känns att vi fungerar ordentligt tillsammans.Kalla det genväg men hellre det kanske än att hästen är som en jäkla nervboll både ute, på ridbanan och i stallet efter ett pass.Ja ailalfall säg vad ni tycker!
Ja, vad tycker ni?är jag en liten " dum ponny unge" med lika korkad tärnare eller är det rätt så länge hästen faktiskt mår bra av det?
Har provat med att ha "bara två tyglar utan martingal och bara en tygel med martingal men inget har fungerat tillräkligt bra.Vad ni än säger så ska ajg ha det så här tills det känns att vi fungerar ordentligt tillsammans.Kalla det genväg men hellre det kanske än att hästen är som en jäkla nervboll både ute, på ridbanan och i stallet efter ett pass.Ja ailalfall säg vad ni tycker!