Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hej!
Vad tycker ni muskel mässigt om denna häst?
Hej!
Hur gammal är den? Är den riden eller? Jag tycker att den är ganska normal. Man kan se muskulaturen i bakbenen och bogen samt en "bula" på halsens övre den. Buken ser också fin ut, visst kan den sätta mer muskler, men vad ska hästen användas till?Hej!
Han fyller 6 år, är en gammal travare håller på att bygga muskler på honom för tillfället, han ska få vara en allround häst. Han rids 4-5 dagar i veckan.Hur gammal är den? Är den riden eller? Jag tycker att den är ganska normal. Man kan se muskulaturen i bakbenen och bogen samt en "bula" på halsens övre den. Buken ser också fin ut, visst kan den sätta mer muskler, men vad ska hästen användas till?
Gammal ? Travare är ju avlade att inte ha för tung kropp att springa omkring med så det kanske är svårt att få en till att se ut som en dressyrhäst. Men bra jobbat fram till nu.Han fyller 6 år, är en gammal travare håller på att bygga muskler på honom för tillfället, han ska få vara en allround häst. Han rids 4-5 dagar i veckan.
Jag tycker hästen ser fin ut. Normalt hull (jodå!), och utifrån ras riktigt fin hals/nacke.
Jag köpte han när han var 4 och då kom han precis från travet, men han blev skadad och har nu börjat bygga muskler på honom.Jag tycker den ser fin ut, bra i hull och fint musklad i kroppen, men precis som ovanstående kunde överlinjen varit lite mer musklad. Kommer den direkt från travet? Väldigt fin hals på den!
"fin hals" kanske avser med tanke på att den är fd travhäst och kunde ha mkt mer underhals?TS : jag såg tråden tidigare innan du fått kommentarer och undrade för egen del om rasen . Den såg ut att vara typ travare eller fullblod utifrån exteriör samt musklingen på bakdelen .
Den har muskling på bakdelen så som många trav/fullblod har naturligt . Dvs bakdelen "skottar" /trycker ifrån" mycket i arbete.
Som ridhäst är den omusklad i överlinjen och halsen är obefintligt musklad utifrån ridhäst perspektiv .
Hullet är fint . Inte för tunn och inte för rund.
Jag blir helt förundrad över många svar att hästen är för tunn i hullet .
Väldigt få verkar fö veta hur muskling på häst bedöms men svarar ändå ...
Jag ser öht inte att hästen är bra musklad i halsen som några kommenterat . För mig blir den feedbacken jättekonstig då hästen har noll muskling i överlinjen och då inkl halsen som är den sista en häst musklar på sig över när den fö arbetas korrekt utifrån syfte .
"fin hals" kanske avser med tanke på att den är fd travhäst och kunde ha mkt mer underhals?
Tycker som övriga att den behöver muskla sin överlinje, annars ser den ganska hälsosam ut
Exakt min tanke!! Jag tänkte när kommentarerna om mer hull kom, att jag var knäpp.