Vad tycker ni som har, om "Equimat 28 mm"?

Vogue

Trådstartare
Jag ska köpa denna matta då en annan kvinna i stallet har den till sina två ponnysar och hon är helnöjd, jag har en storhäst.

Vad tycker ni som har, om denna mattan? :)

Min tanke är att ha denna i botten och så ganska rikligt med halmpellets ovanpå (10 säckar som start till en 3x3 box) och noga mocka ut både urin&högar varje dag.

Sv: Vad tycker ni som har, om "Equimat 28 mm"?

Kan tydligen bli bakterietillväxt och annat äckel under mattor som inte är så bra :)

Hon i stallet hade bara torr kalk under sin matta, trots att den hade legat ett år! (Kollade i somras när hon tog bort den)

Ja, kalk under mattan sedan så har jag inte haft några läckor på den dom åren som vi har använt den nu. Mattan i en av våra boxar är nog 5 år nu, inga läckor.

Jag tar ut mattorna vartannat år cirkus. De har varit värda priset.Har haft dem i ca 8 år.

Hon i stallet hade bara torr kalk under sin matta, trots att den hade legat ett år! (Kollade i somras när hon tog bort den)

Min fick matta förra sommaren och i år när vi tog ut var det helt torrt under och kalken lika vit som när vi la dit den. Helt torrt under hela mattan. Jag är väldigt glad för den, slipper cementgolvet under och jag tror det är skonsammare att stå på Man behöver inte ha bädd för att det ska vara mjukt. Har torv uppepå, normalt med torv men inte bädd.

Liknande trådar

Foder & Strö I stallet där vi står nu sen i somras är det halm som strö (ingår obegränsad mängd). Min häst kissar vid sidorna, är stor o tung o rör...
Svar
10
· Visningar
1 491
Senast: Leeelot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka