Vad tycker ni om WRAS stadgar?

Sv: Vad tycker ni om WRAS stadgar?

Något du gärna skulle ändra på?
Visst finns det detaljer som skulle kunna snyggas till - nåt frågetecken som kan rätas ut en aning, nån inkonsekvens som kan undanröjas. Men min alldeles egna uppfattning är att stadgarnas detaljlydelser är bland det sista som WRAS behöver peta i just nu.

Jag dristar mig att gissa att din fråga har att göra med den tillsatta utredningsgruppens arbete. Gruppen fick ju av årsstämman i uppdrag att titta på organisation och stadgar. Jag skulle bli rejält besviken om det visar sig att man ägnat huvuddelen av tiden åt att gräva ner sig i detaljresonemang om stadgelydelser.

Tyvärr så har gruppen bestämt att vi inte får prata om arbetet under processen. Jag var inte med under livemötet när beslutet togs, då jag blev sjuk så jag kan inte svara för varför.

Det jag kan säga är att jag håller med dig till fullo!

Mumin

Tyvärr så har gruppen bestämt att vi inte får prata om arbetet under processen. Jag var inte med under livemötet när beslutet togs, då jag blev sjuk så jag kan inte svara för varför.

Det jag kan säga är att jag håller med dig till fullo!

Mumin

...och hur går det då med remissgenomgången med distrikt, klubbar och medlemmar som faktiskt är beslutat???...ska vara gjort innan höstkonventet. Att inte vara öppen med ett sånt här arbete och ge medlemmarna möjlighet att ge input är helt galet. WRAS är ingenting utan medlemmarna. Självklart ska en översyn av organisation och stadgar tas med själva grunden till ett förbund och inte toppstyras!!!

Ingen sa något om att jag inte fick fråga medlemmarna, vad de tycker :) För mig är det alltid viktigast, som förtroendevald står jag aldrig för min åsikt, jag står enligt mig, för de medlemmar jag representerar. Har inte spillt ett ord om det arbete som pågår, som beslutat. ( Även om jag motsäger mig beslutet så bör jag följa det gruppen tycker)

Mumin

Senast ändrad:

Det föreningen behöver är en Edvard Snowden som i detalj och offentligt kan informera medlemmarna och kan skrämma de vilka inte sköter sig. Föreningen brinner men vissa i räddningsstyrkan verkar ha fotogen i brandsläckaren.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 241
Senast: Hedinn
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
36 996
Senast: Habina
·
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 364
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 562
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar