Vad tycker ni om Shires Typhoon täcke?❤️

LisenKarlstrom

Trådstartare
Hej! Jag har nyss fått hem ett täcke till min Tyrolerhaflinger (sporthaflinger)! Jag beställde ett Shires Typhoon vintertäcke! Tycker det är riktigt fint och det ska tydligen vara riktigt bra enligt beskrivningarna! Men jag vill veta vad ni har för erfarenheter av det täcket, är det bra elr dåligt? Hållbart eller inte? Prisvärt eller inte? Vad tycker ni?❤️ (Jag beställde min med hals)
SH-93VC_3659.jpg

Det jag hade satt som en kjol på mina kortbenta djur så det såg lite underligt ut :) Men spelade ingen roll för funktionen. Mina täcken används jättemycket (lösdrift) och jag tyckte att det andades bra men givetvis var det någon som gjorde en reva i det och efter några vintrar fick det flytta till soptunnan.

Har storm cheta och tornado(eller var kanske typhoon), älskar dem :), haft mina i 4-5 år nu och de håller fortfarande tätt :), ngn reva har de fått men det har varit enkelt att lappa.

Ja de är ju långa på sidorna men här där det mest blåser snöblask på tvären hela vintern är det en stor fördel att hästarna får vara torr om magen ^_^.

Mina har varit väl värda sin peng och när dessa säger upp sig blir det likadana igen :D

Superbra täcken, speciellt i Skåne med snålblåst och regn från sidan. Det enda negativa är väl att de är rätt tunga och det resulterar i manskav på min under vintern ( pga halsdelen) men rejäla och hållbara täcken absolut. Mina har aldrig läckt och jag har haft dem i 5 säsonger nu, tvättade 2 ggr.

Superbra! Skulle varit lite mer rymliga o "formsydda" i bakkant i den Skånska blåsten bara men annars är det helt klart bästa täcket!!!

Jag har två sådana täcken, ett tjockt med hals och ett 100-grams utan hals. Jättebra kvalité, rymliga i storleken men sitter bra på min häst som är lite grövre. Enda nackdelen är att de är tunga, som någon annan skrev.

Liknande trådar

Hästhantering Hej Står inackorderad och det har varit en del flyttar sista året så min häst har stått med lite olika hästar. Tyvärr bits hans täcken...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
9 617
Senast: Emine
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 515
Senast: Dopy
·
R
Träning Hej alla glada där ute, glad påsk till att börja med :-) Jag har just blivit fodervärd åt en häst, en äldre herre på 18 år, halvblod...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 982
Senast: Lager
·
Utrustning Hoppas ingen blir galen på alla mina trådar nu :angel: För ungefär 3 veckor sedan köpte jag ett ofodrat HW Amigo regntäcke till min...
2
Svar
24
· Visningar
2 601

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat