Vad tycker ni om separat spaentre när man bokar behandling?

nickan1

Trådstartare
Jag har funderat på en sak varför man inte har tillgång till ett spa när man bokar spabehandling. På ett ställe dit jag hade funderat på att gå så skulle jag först boka en behandling för ett antal hundra kronor och om jag ville ha tillgång till spa var jag tvungen att boka deras sparitual för 695 kronor på vardagar eller 895 kronor på helgen för att överhuvudtaget få tillgång till deras spa. Det fanns inte ens en separat spaentre utan jag var tvungen att boka ritual. På ett annat ställe kostade entren till spa 399 kronor vilket jag tycker är lite mer rimligt då man också hade tillgång till gym och gruppträningsklasser.

Men jag tycker att ofta är ett spa dyrare på sina behandlingar än ett vanligt ställe utan spa där man t.ex. kan boka ansiktsbehandlingar, massage m.m. och då vill jag ha något mervärde. Visst förstår jag att det kostar att driva runt ett spa men i alla fall till de dyrare behandlingarna som kostar runt en 1000-lapp tycker jag spa kunde ingå. Själv bokar jag inte längre behandlingar på spa då jag ej tycker är värt det. Hur resonerar ni?
 
Sv: Vad tycker ni om separat spaentre när man bokar behandling?

Jag har bara varit på spa, där man bokar spaentre och sedan lägger till behandlingar. Men minns inte vad något av de har kostat.
Jag håller med dig om att det känns mycket att behöva betala både och.
Man borde få fri tillgång till spaavdelningen om man bokar behandling.
Men jag åker på spa ändå ibland. Blir mer helhetsupplevelse än tex på salong.
Även om det är mer prisvärt och kan vara nog så bra ibland :)
 
Sv: Vad tycker ni om separat spaentre när man bokar behandling?

Blir mer helhetsupplevelse än tex på salong.
Även om det är mer prisvärt och kan vara nog så bra ibland :)

Jag tycker att helheltsupplevelsen blir mer om man både betalar spaentre och behandling. Numera om jag åker på spa ö.h.t. så bokar jag enbart spaentre där och njuter av det. Behandlingar tar jag nån annan gång på nåt annat ställe där det är billigare. Kanske är det småsnålt men jag får ut lika mycket av massagen eller ansiktsbehandlingen oavsett vart jag gör det nånstans. Men det är bara mitt sätt att se på det och alla är vi ju olika.:)
 
Sv: Vad tycker ni om separat spaentre när man bokar behandling?

Det är ju ett väldigt smart tänk :) själv är jag tyvärr lite av allt eller inget karaktär, vilket ofta medför kostnader :D
 
Sv: Vad tycker ni om separat spaentre när man bokar behandling?

Ja jag tycker att kroppen slappnar av och så på ett spa ändå. Sen får jag gå en annan gång och få behandling då slappnar kroppen av och mår bra ytterligare en gång. Så det känns som ytterligare en bonus.:)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp