vad tycker ni om min sits här?

Mirre

Trådstartare
6367902.jpg

Har lagt en gammal luddvojlock på sadeln och sitta på. Därav det gråa luddet:D

Sv: vad tycker ni om min sits här?

Alldeles för korta "stigläder"! Det blir svårare att slappna av i sadeln, svårare att hålla balansen, och det är lätt att man lutar sej framåt istället!

håller helt med johannea! på tog för korta stigläder...

Asch då, jag som tyckte dem var för långa förut:D

Hejsan!
stigläderna ska räcka ner till ungefär hälen som du inte sitter för spänd i sadeln, kan vara svårt om man är van vid klassisk ridning....
lycka till

Räcka ner till hälen skrev du, då är det ju som vid klassisk ridning. Vart är skillnaden??
Eller syftade du på hoppryttare? Det skiljer ju mycket mellan hopp och dressyrläder.

Får ta och länga lädren och se om det blir bättre:)

eller lädren, fendrar heter det väl va?

Gör det o ta nya bilder sen, där du inte står mellan skugga och solsken. :) Så ser man detaljer lättare.

Duj är tung bakåt och lätt i tån. Rätt, men fel. Det ser ut som att du ska ut och hoppa.

Vad har du för storlek på sadeln? Se nästan för liten ut för dig, kanske öka en 1/2 tum. Så du inte hamnar på bakvalvet. Ett tips bara.

Tror bilden luras lite också, tack vare att luddet jag har och sitter på, har åkt fram. Lite knasig vinkel också. Den är inte för liten i sätet:)

Det mesta tycks de andra redan fått med, men
appropå sadeln så håller jag med om att den ser
aldelles för liten ut. Vad för storlek/tum är den?
Har du någon annan bild då man ser det bättre?

//Gilly

Ja tänker inte tjata om läderna , men en sak bara,räte på ryggen människa ! Jag har haft problem med det , men nu ska jag till SM och många domare har tjata om det men jag har förbättrat det nu och får mycket bättre resultat så ta och rääätaa på ryggen !

Ja tänker inte tjata om läderna , men en sak bara,räte på ryggen människa ! Jag har haft problem med det , men nu ska jag till SM och många domare har tjata om det men jag har förbättrat det nu och får mycket bättre resultat så ta och rääätaa på ryggen !

:bow: :bow: :bow: :bump: :bump:

Ska se om jag kan hyra paddocken nån dag och fixa bättre bilder där:)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Har en sadel som behöver byta sits på. Kontaktade sadelmakare i min närhet och hon säger att den behöver skickas till fabriken...
2
Svar
22
· Visningar
784
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Hästmänniskan Medryttaren tycker sadeln är hård, men sadeln passar hästen så medryttaren får stå ut med sadeln ett tag till 😄 Men jag funderar på om...
Svar
5
· Visningar
642
Senast: Piglet
·
Gravid - 1år Vi har börjat potträning lite smått. Pottan vi har är lite för låg fram, så det blir mycket kiss utanför även om man försöker hålla ner...
Svar
6
· Visningar
657
Senast: Imogen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII

Hund, Katt, Andra Djur