M
-moa-
Tänkte bara se vad ni tycker om denna hovs förändring...mest bara för att det är intressant och man kanske lär sig något 
Så..vad ser ni? bra och dåligt...
Arabsto, 5 år, gått barfota på lösdrift stor del av sitt liv, varit skodd förra året och tills mars nångång, ca. 8 månader totalt, resten av livet barfota.
Har nu föl på 5 veckor, så har inte ridits på ett tag.
Har aldrig ömmat på något sätt i hovarna, förutom från saker som blod fårn ökat tryck på utflytning. Har funnits en ltien hovböld på en bakhov men den ömmade hon inte nåt av, så visste inte om det förrän den redan läkt ut.
Hade lite sneda hovar och ben, benställning blivit bättre och hovar tycker jag börjar se trevliga ut även om det kan bli mycket bättre. (håller på att växa mer i ny vinkel därav lite skum tå, så vitt jag vet/tror)
25:e mars 2009 (skor togs av den 26:e)

26:e augusti 2009

(har tyvärr inte foton taget från samma vinkel)
4:e april 2009, högerframhov.

26:e augusti 2009, samma hov (fortfarande lite sned)

26:e mars 2009 (jag vet, hon var för tunn)

Så..vad ser ni? bra och dåligt...
Arabsto, 5 år, gått barfota på lösdrift stor del av sitt liv, varit skodd förra året och tills mars nångång, ca. 8 månader totalt, resten av livet barfota.
Har nu föl på 5 veckor, så har inte ridits på ett tag.
Har aldrig ömmat på något sätt i hovarna, förutom från saker som blod fårn ökat tryck på utflytning. Har funnits en ltien hovböld på en bakhov men den ömmade hon inte nåt av, så visste inte om det förrän den redan läkt ut.
Hade lite sneda hovar och ben, benställning blivit bättre och hovar tycker jag börjar se trevliga ut även om det kan bli mycket bättre. (håller på att växa mer i ny vinkel därav lite skum tå, så vitt jag vet/tror)
25:e mars 2009 (skor togs av den 26:e)

(har tyvärr inte foton taget från samma vinkel)
4:e april 2009, högerframhov.

26:e augusti 2009, samma hov (fortfarande lite sned)

26:e mars 2009 (jag vet, hon var för tunn)

Senast ändrad av en moderator: