Vad tycker ni att jag borde göra?

Ace

Trådstartare
Här kommer halva min livshistoria tyP:
Jag red på en ridskola från åtta års ålder till i julas, nu är jag 18.
Eftersom jag känt att jag stagnerat i min utveckling inom ridningen började jag se mig om efter en medryttarhäst i början av året. Samtidigt flyttade jag från ridskolan till en mindre ridutbilding.

Jag hittade en väldigt trevlig medryttarhäst med tillhörande trevlig ägare ganska snabbt. Jag har dock inte ridit mycket på honom då det visade sig att han var halt.

Nu är det dock så att för min nuvarande ridlärare känner jag att jag utvecklas igen och lär mig och det är underbart.

Till hösten är det lite osäkert vad som händer med ridutbildingen och skulle jag vilja rida två gånger i veckan där blir det väldigt dyrt.

Kanske väldigt svårt att sätta sig in i min situation men vad tycker ni att jag borde göra?

Sv: Vad tycker ni att jag borde göra?

Du har ju lite tid på dig innan ridutbildningen börjar. Om inte hältan är för allvarlig så kanske du hinner rida och känna efter lite på medryttarhästen. Att vara medryttare kan vara väldigt utvecklande det med.

Sv: Vad tycker ni att jag borde göra?

Tack för svaret :)

Min ridlärare erbjöd sig att hänga med och titta på honom om/när jag ska dit igen. Tycker jag lät som en bra idé.

Han ska börja sättas igång nu så vi hoppas att det går som det ska med det.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har så länge jag kunnat minnas älskat hästar. Har sen sju års ålder (är idag 18) alltid hållit på med hästar privat, samtidigt som...
Svar
4
· Visningar
1 232
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Hej, nu är det så att jag äntligen efter 10 års längtan ska få skaffa en egen häst. Jag är såklart jätteglad och extremt tacksam för att...
Svar
10
· Visningar
2 330
Senast: Beeboppe
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalister! Jag befinner mig, enligt mig, i en svår situation just nu och jag vet inte riktigt om jag ska ta höger eller...
Svar
17
· Visningar
2 806
Senast: Maoam
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har för mig att jag tidigare har skrivit lite om mina funderingar kring ridning och teknik, men just nu kan jag inte hitta tillbaks...
Svar
0
· Visningar
532
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka