Vad tycker Hovslagaren?

P

Premier

Har hästen på lösdrift och har för tillfället bara uteboxar, och inget riktigt stall (ska fixas i sommar) Tror ni hovslagaren blir mycket sur om han måste stå vid uteboxarna med tre väggar och tak och verka? Har ej betonggolv utanför där heller utan spån/sand men det är torrt och vindfritt!

Sv: Vad tycker Hovslagaren?

det är väl bra att säga det till honom innan? isåfall brukar det ju inte vara några problem!!

Ja, jag gör det! Haha, tycker inte om när det är rörigt. Är perfektionist!

om han inte gillar det kan man ju använda ett garage om man har ett, vid skoningen :D

Vill du ha ett fullgott jobb utfört bör du nog erbjuda en bättre arbetsmiljö för din hovslagare.

Är det bara ljust och hästarna är torra om benen och de står stilla, tro jag absolut det måste vara okey...Har ett kallstall öppet året runt, men bra belysning och se alltid till att hästarna har torra fina ben när han hovis kommer, sen blir de alltid glada om man har lite dricka till dem, är ju ett ganska tufft yrke...;)

Kan inte vara lätt för hovslagaren att se hur saker blir när hästen inte har ett plant och hårt underlag att stå på.:crazy:

Har hästen på lösdrift och har för tillfället bara uteboxar, och inget riktigt stall (ska fixas i sommar) Tror ni hovslagaren blir mycket sur om han måste stå vid uteboxarna med tre väggar och tak och verka? Har ej betonggolv utanför där heller utan spån/sand men det är torrt och vindfritt!

När vi inte har haft något riktigt stall så har vi använt en verkstad med betonggolv. Garage fungerar också bra. Eller som där jag står nu: sadelkammaren som är i en gammal ladugårdslänga.

Det bästa är ju om det är betonggolv, men jag har haft hovisar som skott även på grusunderlag och sand.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 090
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
664
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
27
· Visningar
2 367
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 440
Senast: Smurfoff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Scenföreställningar

Hund, Katt, Andra Djur