Vad tycker buke? Hjälp.

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare _MickiZ
  • Startdatum Startdatum
M

_MickiZ

Hej!
Jag ska betäcka mitt sto 2010 hade jag tänkt. mitt sto är född 2006 alltså hennes första föl. Vill gärna ha tips på hingstar. Lägger in en gammal bild på mitt sto.

Jag återkommer med bild när jag har bättre sändning på datorn! ;)

/_MickiZ

Sv: Vad tycker buke? Hjälp.

ganska gammal bild..
på denna bilden ser hon jätte kort ut i kroppen det är hon inte..
hon är 140 cm i mkh.
43206_1224695286.jpg

tittar bort..
84997_1224616229.jpg

huvud bild:
75236_1224058959.jpg

dålig trav bild:
30920_1223368841.jpg

har inga bra bilder till hands..

Senast ändrad av en moderator:

Det är svårt att ge dig tips om du inte berättar mer om ditt sto. Vad har hon för stamtavla? Det går ju inte att ge dig tips på hingstar innan vi får reda på stamtavla hos ditt sto. Vi vill ju inte riskera inavel! ;) Vad vill du ha ut utav avkomman? Behålla själv eller sälja? Varför vill du ha ditt sto i aveln? Vad tror du hon kan ge i aveln? Vad har hon för positiva respektive negativa sidor? Vill du ha en hopp eller en dressyrhingst eller kanske en allround-hingst?

Sry min data var heel knäpp så va lite smått o koncentrerad :P
Ingen av föräldrarna är godkända tyvärr men.
e. Karaff ox
u. Gramilah ox
Eftersom en del är släkten är bra hoppare och även min ponny kommer nog bli hopphäst. Men det hade ju varit kul med en allround fölis. :)
Sälja eller inte vet jag inte än får se hur jag känner då. Beror helt på min situation då.
Posetiva, över social, bra hoppteknik som det ser ut nu, väldigt persolig. ganska snyggt steg.. kan inte avgöra kroppen än eftersom hon inte vuxit klart.
negativa, rädd om bakbenen, lite små klumpig.
Jag vill att mitt sto ska få prova på att ha föl för jag jag har fått för mig att det är en bra erfarenhet. Ta ett när hon är relativt ung och tänk om det händer nått i framtiden och hon kan kanske bara gå som avelshäst eller nått. Bättre och ge dom ett när dom är lite yngre så blir det lite enklare och bättre när dom blir äldre sen.

Vet inte.. Allround eller dressyr då mitt sto blir nog hopp :)

/_MickiZ

händer nått i framtiden och hon kan kanske bara gå som avelshäst eller nått. Bättre och ge dom ett när dom är lite yngre så blir det lite enklare och bättre när dom blir äldre sen.

/_MickiZ

Det finns ingen anledning att betäcka tidigt för det. Speciellt inte när hon inte har nåt större avelsvärde.

jag tycker att det är jättesvårt att ge tips om ett sto som skall betäckas först 2010, det kanske har kommit in en massa intressanta hingstar på avelsarenan då som inte finns nu. Så vore jag dig skulle jag ligga lågt tills om drygt ett år innan du börjar fråga folk - dessutom så kanske märren har vuxit till sig och man kan se något bättre hur hon verkligen ser ut.

jag ville bara ha tips på hingstar som ni på buke tycker är snygga.. men men okey..

Tyvärr är inte avel så enkelt. Man väljer en hingst som kompletterar stoet. Jag är helt kär i vissa hingstar men skulle aldrig lägga dem på mitt sto. Mao, man måste utgå från stoet när man väljer hingst:)

jo jag hade tänk det och jag vet det. men jag hade tänk om ni kom med några förslag så kunde jag kolla närmre liksom :P men som sagt ja avaktar lite

Liknande trådar

Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
3 016
Senast: Freazer
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
619
Senast: Shaggy
·
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 635
Senast: Freazer
·
Avel Hej, tänkte betäcka mitt sto nu i vår. Hon är född 2006 och är efter Camaro M - Helwan. Hon har aldrig haft föl tidigare ,men tog sig på...
Svar
3
· Visningar
1 226
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka