När jag cyklade till stallet häromdagen fick jag en otrevlig överraskning. Längs med en 2 km lång grusväg satt det med hyfsat jämna mellanrum, kanske 200 m, 0.8-1 m höga träpinnar. På dessa träpinnar var ett tunnare rep/grovt snöre fäst på något sätt, och i dessa snören hängde kråkor/skator, HÄNGDA!
Någon som vet vad detta handlar om?
Är det någon slags fångstannordning?
Jag har svårt att se hur man skulle få fåglarna o flyga in i snarorna, men det är kanske någon slags annordning som "krackelerar" när fåglarna flyger in i dem? Alternativet är ju att någon skulle tagit döda/infångade fåglar och hängt upp dem, och blotta tanken är ju rent absurd?
Inte kan sådana här metoder vara lagliga? Jag tyckte det var väldigt obehagligt att cykla längst med vägen, och ville först inte tro mina ögon...
Någon som vet vad detta handlar om?
Är det någon slags fångstannordning?
Jag har svårt att se hur man skulle få fåglarna o flyga in i snarorna, men det är kanske någon slags annordning som "krackelerar" när fåglarna flyger in i dem? Alternativet är ju att någon skulle tagit döda/infångade fåglar och hängt upp dem, och blotta tanken är ju rent absurd?
Inte kan sådana här metoder vara lagliga? Jag tyckte det var väldigt obehagligt att cykla längst med vägen, och ville först inte tro mina ögon...