Vad tror ni??

urkella

Trådstartare
Betäckte mitt lilla sto tillslut med Nactus... undrar bara hur ni tror att avkomman kan bli.. valde Nactus då jag hört mycket gått om hans tempera ment och då han är e:Napoleon som ju är far till Amiral.. då dt värkade lite kul då mitt stos mormor är Flamkella som är mor till Amiral.. :smirk: hehe nästa stjärna kanske...iaf för mej :love:

Urkella :love: Nactus
P1010190.jpg
nactus11.jpg

Sv: Vad tror ni??

Stammen: Urkella
e:Urbino u:Herkella ue:Herkules uu:Flamkella uue:Flamingo

behövs dt mer??? :D

Det blir nog bra, ganska stort kanske med mkt Napoleon men Urbino är ju arabkorsning så han drar ned på storleken. Kan bli häftig i humöret om inte ditt sto präglar till lugn!
Flamingo är en mkt trevlig hingst.

Jag tror också det kan bli bra.
Hur gammal är ditt sto?
Är hon född på Bollerup?

:love: Nactus :bow:

Har nu min FJÄRDE Nactus-avkomma, jag har BARA gott att säga om Nactus... UNDERBARA psyken, bra gångarter och bra hoppförmåga...
Kan man begära mer ???

Min nuvarande åring är precis så underbar som han ska vara... Ska skilja han från mamma på fredag å har då precis börjat skilja dem på nätterna som "avvänjning" och han bryr sej knappt.. (mer än att han tydligen blir hungrig å då saknar MJÖLKEN (inte mamma ;) ))

Så jag tycker du valt helt rätt hingst ! :banana:

Jag har haft ganska många Nactusföl med olika ston. Det jag har märkt är att han verkar inte nedärva sin storlek utan stoets storlek verkar gå igenom. Stoets storlek plus minus 5 cm har varit en ganska säker måttstock på den färdiga avkomman.
Men en sak har alla haft gemensamt och det är att det varit väldigt kloka och förståndiga hästar. Vissa lite känsligare än andra men ändå inte svåra.

Att hon är e. Urbino förstod jag nästan :)

Jag gillar Napoleon-blodet. Är en av få som gör det verkar det som när man läser gamla trådar här på Bukefalos vilket jag tycker är konstig med tanke på vad han presterat i avelsboxen :smirk:

Senast ändrad:

Jag har också en åring efter Nactus, otroligt trevlig att ha att göra med. Här har dock pappa nerärvt sin storlek, har är 150cm som 11månaders, mamma bara 160. Hans två äldre helsyskon har också blivit runt 167, så här har Nactus gett storlek.

Liknande trådar

Avel Nu tänker jag framför allt på halvblodsavel, men det förekommer säkert i de flesta raser. Håller inte alls på med avel själv (om det...
2
Svar
26
· Visningar
3 195
Senast: Eldfuxen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka