Vad tror ni som framtida körponny?

Myzan87

Trådstartare
Visst skulle hon passa bra framför vagnen? Hon älskar att bli tömkörd och vi har gjort det sedan hon var 2år. Hur cool som helst och går fram överallt. :love:

Funderar faktiskt på att leta upp en bra körkunnig person som kan köra in henne (samt hjälpa/lära mig saker)

Vad tycker ni? Något framtida körämne?

20070915.jpg

20070915001.jpg

Slänger in en bild på hur hon ser ut exteriörsmässigt. Magen börjar dock gå bort :banana:
20070530010.jpg

Blir hon en körhäst får hon givetvis en bättre sele som passar henne. Denna är en billig från börjes som bara används till tömkörning (alltså, där är ingen belastning på den)

Senast ändrad:
Sv: Vad tror ni som framtida körponny?

Hej!

Hon ser jättetrevlig ut! :)

Finns inkörningskurs i Åstorp varje måndagkväll året runt (utom röda dagar).
Ser att du bor i NV Skåne så det är kanske inte så långt härifrån!
Jättebra "lärare" som verkligen kan häst.
Lite mer info finns på www.astorprf.nu under Körsektionen!
Eller PM:a om du vill veta mer så kan jag ta reda på det om jag inte redan vet! :)

tack så mycket för infon :bow:

Åstorp är inte så jättelångt härifrån. Bor ca 1mil från ängelholm, vid hallandsåsen. Så det skulle vara skitskoj att vara med! Ska bara ta itu med lasningen (vägrar låta rampen stängas :mad: )

Du vet inte om de gör hembesök undertiden? :angel:

Jo, den instruktören gör hembesök :) Ring och fråga honom, han kommer ut mot milersättning.

Jo det gör han - som shetlandskusken skrev!
I mån av tid antar jag, tror han har ganska myket träningar lite överallt runt om här nu! :)
Men det är ju bara att fråga! :)

skulle vara skoj om han kunde! Ponnyn har ju russ i sig och är envis på vissa punkter. Men man kan alltid ringa och höra :)

Tack så mycket cämz och Shetlandskusk :bow:

Tro mig - tränaren ifråga ger sig inte i första taget!!! Varken när det gäller hästen eller ägaren! :D

Jättesöt ponny! hon blir säkert en väldigt trevlig körhäst!

haha, så bra! Det är en sådan person vi behöver till madam :D

Kör inte ni för åstorp? Har för mig att du har visat bilder därifrån (men det kan också vara så att jag är ute och reser :o)

Tackar :)

Jag hoppas verkligen att hon blir en bra körhäst. Hon var superduktig när jag började tömköra henne speciellt eftersom vi inte gjorde på det vanliga sättet... Första gången vi tömkörde någonsin ställde jag upp henne med nosen åt ett håll och så skulle vi gå till hästarna 50meter längre fram. Och andra gången hon tömkördes gick vi på en trafikerad väg (hade hon inte klarat det så hade jag bundit upp tömmarna och gått vid huvudet istället)

Jo vi kör i Åstorp.
Kan väl knappats säga att vi kör för Åstorp eftersom vi inte tävlar! :p
Men det är där vi är och tränar iaf!:)

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag brukar veta vad jag vill och har rent av rätt bestämda åsikter på många områden. Men när det kommer till större beslut är det...
Svar
0
· Visningar
653
Senast: Magiana
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
30 020
Senast: sandrafors
·
Övr. Barn Japp, här sitter man halv två på natten och känner sig som en kass förälder (fast jag innerst inne vet att mina pojkar mår alldeles...
2
Svar
25
· Visningar
18 780
Senast: Zaria
·
Körning Jag har i flera omgångar varit sugen på att skaffa mig en körhäst men jag är väldigt osäker på vad jag söker. Jag har kört en del...
Svar
5
· Visningar
1 629
Senast: Jate Volim
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka