Vad tror ni om dessa jobbannonser????

Texaz

Trådstartare
Letar jobb, och "springer" på de mest konstiga annonser...

Kan vi försöka hjälpas åt att sålla bort s k stolpskott, samt hjälpas åt att bedöma olika annonser?

Vad gillar ni t ex den här????:crazy:

Hej
Vi är ett nystartande bemannings företag med säte i Säter.
Den vi söker en väldigt driftig person som kan hålla många bollar i luften samt ha skin på näsan det är ett måste, Du måste kunna data typ Excel ha koll på löner mm.
Den som söker detta kommer att ha fördel om hon/han varit i byggbranschen och har ett kontakt nät redan, Du kommer att ha jobb interjuver efter kunden önskemål, Åka runt på kundbesök och visa att vi finns samt samordning på alla som är på jobb, då vi kommer att i första hand vara värksamma i hela Sverige samt Norge då du kommer att ha en del fast lön sen blir det provisions baserat en del.
Om du tycker verkligen att du är träffad och känner att detta är något för dig DÅ kontaktar du oss.
Vi har ingen bråska med att få igång denna verksamhet fören vi VERKLIGEN hittat rätt person för detta uppdrag.
Tar endast emot CV via mail respektera detta, och sen hoppas vi på ett långt och roligt sammarbete MVH Ledningen.
 
Sv: Vad tror ni om dessa jobbannonser????

Jag får rysningar av hur språket misshandlats! Denna annons kan jag absolut inte ta seriöst. Går bort direkt även om jag skulle råka vara intresserad av ett jobb inom bemanningsbranschen.
 
Sv: Vad tror ni om dessa jobbannonser????

Alltså, ärligt talat! Jag skulle förmodligen skicka in arbetsprover på språkbehandling och erbjuda mina tjänster som konsult i språkvård. Jag har sett många sådana här jobbannonser och ibland är jag verkligen SÅ nära att göra just detta...

Jag har en gång sett en platsannons där man sökte en "data kunnig person till et delikattes företag". Jag trodde jag skulle få härdsmälta... ;)

Även om jag är desperat, arbetslös och tar vilket jobb som helst, så skulle jag OM jag blev anställd ha svårt för att få respekt för företaget i sig när de inte ens behagar anstränga sig för att skriva svenska duglig för grundskolan.
 
Sv: Vad tror ni om dessa jobbannonser????

Himmel så avvisande alla var då!

Jag hade inte sorterat ut företaget bara på språkbehandlingen. Läser man den högt inser man att det är skriven så som man talar.

Tänk om den som satt in annonsen inte har svenska som förstaspråk. Eller är lite dyslektisk?

Jag tycker inte att man kan dra klara slutsatser om företagets seriositet eller företagarens entreprenörsskap bara av språkbehandlingen.

Jag hade sökt jobbet.
 
Sv: Vad tror ni om dessa jobbannonser????

Men om man är seriös och är dyslektiker eller har svenska som andra språk borde man ju vara medveten om sina begränsningar när det gäller att skriva. Kanske det hade varit läge att be någon annan om hjälp med just detta? Så nej, det ger inte ett seriöst intryck.
 
Sv: Vad tror ni om dessa jobbannonser????

Himmel så avvisande alla var då!

Jag hade inte sorterat ut företaget bara på språkbehandlingen. Läser man den högt inser man att det är skriven så som man talar.

Tänk om den som satt in annonsen inte har svenska som förstaspråk. Eller är lite dyslektisk?

Jag tycker inte att man kan dra klara slutsatser om företagets seriositet eller företagarens entreprenörsskap bara av språkbehandlingen.

Jag hade sökt jobbet.

Har man sådana problem får man se till att någon korrekturläser det man skriver innan det läggs ut!
Sen hade jag visserligen sökt i vilket fall som om jag är arbetslös, ett dåligt jobb är bättre än inget jobb. Och det är lättare att söka sig vidare när man redan har jobb än att hitta ett när man står utan.

/Camilla
 
Sv: Vad tror ni om dessa jobbannonser????

Självklart kan man söka även om annonsen är väldigt taffligt skriven!
Det kan säkert vara ett kul jobb men det låter som att den sökande ska hålla i hela processen med att starta upp verksamheten vilket förstås kan vara väldigt omfattande. Ska man dessutom få lön där en stor del är provisionsbaserat så lär det ju ta tid innan omfattningen är så stor att provisionen börjar betalas ut.
Blir du utvald för intervju skulle jag rekommendera att du får helt klart för dig vad du har för hjälp "uppifrån" (annonsering etc.) för att kunna göra uppstarten och att den fasta lönedelen är så hög att du inte behöver provisionen för att överleva.
 
Sv: Vad tror ni om dessa jobbannonser????

Alltsa, forutom spraket, sa lat ju jobbet som nagot som inte kommer att funka. Foretagarna verkar inte ha nagon erfarenhet och de har inte etablerat sig oht, men anda talar de om stora omraden och andra lander?

Man ska vara bade loneansvarig SAMT aka runt och ragga kunder? Njah, later som att foretaget kommer konka fort. Om det nu inte ar etablerat i en storre kedja eller liknande som inte framgar i annonsen.

Men hade jag varit arbetslos en langre tid hade jag sokt anda.
 
Sv: Vad tror ni om dessa jobbannonser????

Jag tror det är någon som redan är i branchen med noll intresse av administration bett sin 17 –åriga dotter ” fixa en annons”
Det KAN vara värt att kolla upp med ett samtal
 
Sv: Vad tror ni om dessa jobbannonser????

Mitt tips är att du ser till att få så hög fast del lön att du klarar dig på den. Att arbeta på provision kan vara en risk. Vill inte skrämma upp någon men har sett många exempel på folk som arbetat på provision och i slutändan inte fått ut någon lön alls. Tänk också på att den lön du får kan påverka a-kassa/sjukpenning etc och därför kan en låg inkomst "hänga kvar" och påverka dig framöver även om du har slutat arbeta där.
 
Sv: Vad tror ni om dessa jobbannonser????

Ja jag har verkligen ingen avsikt att söka jobbet!;)

Verkar lite för flummigt formulerat, inte klart med lön och sen reagerar jag på avslutningen "MVH Ledningen"... Känns som att vederbörande vill hålla väldig distans till den framtida medarbetaren!!!:p
 
Sv: Vad tror ni om dessa jobbannonser????

Det tänkte jag inte på alls, att det stod "MVH Ledningen"! Vad spelar det för roll om dom vill hålla distans? Däremot så har jag aldrig sökt någonting där ordet "provision" förekommer.
 
Sv: Vad tror ni om dessa jobbannonser????

Men om man är seriös och är dyslektiker eller har svenska som andra språk borde man ju vara medveten om sina begränsningar när det gäller att skriva. Kanske det hade varit läge att be någon annan om hjälp med just detta? Så nej, det ger inte ett seriöst intryck.

Mina tankar också.
 
Sv: Vad tror ni om dessa jobbannonser????

Tänk om den som satt in annonsen inte har svenska som förstaspråk. Eller är lite dyslektisk?

Jag tycker inte att man kan dra klara slutsatser om företagets seriositet eller företagarens entreprenörsskap bara av språkbehandlingen.


Jag håller med.
Jag har läst många oseriösa jobbannonser och jag har varit på oseriösa anställningsintervjuer och det går inte att utläsa av hur bra en är på det svenska språket. Sen tycker jag förvisso att annonsen är lite luddig, så en skulle ju gärna vilja veta lite mer om det innan en skriver på något kontrakt, men så är det ju alltid.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
8
· Visningar
844
Senast: Stekspaden
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 074
Senast: lundsbo
·
Skola & Jobb Jag har sökt en tjänst på ett stort företag, tjänsten är kvalificerad och relativt nischad. Jag tycker själv att jag har relevanta...
2
Svar
28
· Visningar
1 936
Senast: cirkus
·
Skola & Jobb Anonymt användarkonto då jag vet att folk i närheten av mig vet vem jag är. De senaste åren har jag studerat och jobbat som vikarie i...
Svar
15
· Visningar
1 926

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp