Vad tror ni om denna stam?

Annanaz

Trådstartare
Jag är helt nybörjare inom trav och nu är det så att jag har ett travsto som är dräktigt med Com Hector. Stoet är efter Big Spender och ue: Big Lama. Vad kan det bli av denna unge?

Sv: Vad tror ni om denna stam?

inte för att jag vill va negativ men märren har inte ett vidare möderne (var inne och kollade på båda med den korsningen) och Com Hector har väl inte lämnat nåt direkt även om dom äldsta avkommorna bara är 3 år.. så stammässigt så är det väl kanske inte nån höjdare men det kan ju komma stjärnor ur ostammade hästar oxå :D

Tack för svaret! Tror du det är någon idé att köra in fölungen sen? Eller ska man försöka sälja fölet? Har det något värde? Eller är det bara att satsa på en karriär som ridhäst till mig?

Ska du sälja blir det inte mera värd för att du kört in den.
Vad den är värd beror ju också på hur den blir att se ut.Men omavsett så kommer den ju inte kunna gå att sälja för över 20 000.

Det Lines säger stämmer fram till en viss tidpunkt, säg att du inte får den såld som ettåring. En oinkörd tvååring är absolut mindre värd än en inkörd.

Så om du inte får den såld innan slutet av året som ettåring, kör in.

Det är svårt att få betalt för unghästarna, jag skulle kolla om det finns avkommor till hingsten salu på säljsajterna på internet och jämföra. Mödernet spelar en stor roll när det gäller värdet på ungarna.

Jag fick 18 tusen(paketpris) för mina 2 oinkörda (tog över dem i mars i år) 2 åriga ston, den ena med indian silvers helsyster som mamma & den andra med en hyfsad tysk mamma. Å dt tyckte jag va bra för dem..

Såg en Hector-avkomma för 50 laxar nånstans...
Betalade mindre för den jag köpte förra sommaren, han är f. 04! Har ett sto hemma dräktig med Hector.. En väldigt trevlig hingst i alla fall! Därför vill jag prova igen, har hittills inte sett några större fel på min 04:a. Gick på bana 4 gånger i sitt liv innan han gick premie, och då var det första gången tillsammans med andra hästar. Vansinne eller lugn häst med bra psyke, det får nån annan avgöra! :D Det blir säkert ingen värsting av honom men de planerana och drömmarna har jag inte heller. Han är till motsats av Hectors andra avkommor liten i storleken..

Senast ändrad av en moderator:

Jag vet att detta inte är svar på din fråga.Men jag har varit skötare på ett sto E:Big lama.Hennes namn var Big Norcetta och hon var den mysigaste att rida och sköta:bump::bump::bump::love:

Vad det en blir så kommer det bli en stark rackare:idea:

kul att höra lite erfarenheter! stoet är i alla fall super trevligt! väldigt fin i kroppen! men detta är med ridhästideal mätt, för det är det enda jag kan! spännade ska det bli... kanske världens flopp i travarkretsar!

Äh, det blir som för oss!!! :banana::banana::banana:

Mamma köpte en dräktig travarmärr, ungen kördes in höst-vinter som tvååring (sent men det fattade inte vi) och blev Mantorps bästa treåring...

Stoet blev aldrig ridhäst för hon var tokhet... :eek:

Det är det som är tjusningen med trav, att alla kan ha flytet att hitta "DEN DÄR" hästen...

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 031
Senast: Ketrawzc
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 931
Ridning Hej! Jag är nybörjare när det gäller hästar (är 27 år) och när jag har ridit, speciellt i trav, så tappar jag balansen samt att jag...
Svar
13
· Visningar
1 676
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 313
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar