Vad tänka på?

Diabetikern

Trådstartare
När det gäller foder till dräktigt sto?

Finns det något man absolut inte bör ge dräktiga ston i foderväg? Vad är bra och vad är mindre bra gällande t ex kraft.

Vad ger ni era dräktiga ston för foder?

Vi har ett dräktigt sto hemma nu (med en duktig ägare) men då jag inte kan nå henne just nu blev jag lite nyfiken på vad som är bra respektive dåligt.

Hörde att torkade brännässlor inte är bra för det kunde starta igång värkarna eller hur det nu var. Fast det kanske gäller vanliga brännässlor också?

Har aldrig haft ett dräktigt sto så har aldrig behövt tänka i de banorna. Vi ska sätta oss nästa vecka med ägaren och gå igenom allt noga men en person är ju aldrig allvetande.

Alla tips, råd och funderingar mottages tacksamt. :)

Mvh Diabetikern

Sv: Vad tänka på?

LÅgdräktiga ston fodras precis likadant som odräktiga ston och andra hästar...

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 418
Senast: Bison
·
Hästhantering Jag äger sedan snart 1 år ett nordsvenskt sto på 17 år. Tanken var att hon skulle få gå som avelssto hos mig men hon blev tyvärr inte...
Svar
19
· Visningar
3 459
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag har en fundering. Jag skaffade en medryttare till vårt sto som stått med dräktig och haft föl innan. Så vi letade medryttare då jag...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
12 001
Ekonomi & Juridik Hej! Jag kommer inom snar framtid att lägga ut min häst på försäljning. Det blir första gången jag ska sälja en häst och jag har några...
Svar
9
· Visningar
2 795

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Tillbaka