vad tänka på?

*Gotlandsrusset*

Trådstartare
vad behöver jag tänka på när jag tar hem min kattunge, har en "gammal" katt hemam på 14 år, vet inte hur hon kommer reagera. Vi tar hem henne på jullovet så att jag är hemma hela tiden, vad har ni för erfarenheter av katt och kattunge? hon är väldigt aggressiv av sig mot främmade katter o grannens hankatter springer så fort de får syn på henne. Kattungen som jag skaffat är en 8 v, honkatt...
Hjälp!

Sv: vad tänka på?

Jag har lite olika erfarenhet av det där.
Katterna jag har nu släppte jag helt enkelt bara ihop, det funkade utan problem och nu verkar dom inte klara sej utan varandra.
Min förra katt och ena hanen vi har bråkade som satan i ca 1 månad innan dom accepterade varandra, men sen var det lugnt.

Mammas gamla katt, (var 13 år då) var en väldigt grinig tant som helt enkelt stack hemifrån när vi kom hem med en kattunge. Totalvägrade att komma in på en vecka, och kattungen accepterade hon aldrig, (försökte i ett halvår ungefär) så den fick vi omplacera.

Det är nog rätt olika hur katterna reagerar, ibland funkar det hur bra som helst, och ibland går det inte alls.

Sv: vad tänka på?

När jag tog hem min andra katt var honkatten ett år, men jag har aldrig sett en katt bli så galen som hon! Grannarna kom och undrade vad som hände...:angel: Dock hade hon inte sett en annan katt sedan hon flyttade från sin mamma.
I början gick det inte ha katterna i samma rum utan den nya katten fick sitta i buren och hon stå i koppel och avreagera sig. Efter det fick båda katterna vara lösa och vi höll dem under uppsikt. Till slut vande de sig vid varandra och blev bästa kompisar. Det tog väl kanske två veckor innan vi kunde ha katterna lösa med varandra.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
227
Senast: MJLee
·
Katthälsa Jag och sambon adopterade en honkatt från ett katthem för en månad sen. Hon är cirka ett år gammal och vi vet inget om hennes bakgrund...
Svar
2
· Visningar
805
Senast: DeCloe
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
10
· Visningar
1 977
Senast: Catsu
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 597
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?