Vad tål kattungar?

D

dipshit

Jag är hemskt tacksam för hjälp!:bow:

Mina föräldrars katt fick kattungar i början av veckan. 2 stycken jättesöta små. Men min mormor, som bor i Umeå är döende och mina föräldrar ska upp dit, där vi även har sommarställe. Eftersom vi har katter och hundar, planerar de att åka bil. Nu till frågan: kan en vecka gamla kattungar verkligen åka bil från Stockholm till Umeå? Mamman har åkt sträckan flertalet gånger utan större problem, men det borde väl bli ganska stressande med små ungar? Eller är det möjligt? De planerar att åka till landstället i vilket fall ...

Sv: Vad tål kattungar?

Det beror helt på mamman, hur hon beter sig vid bilfärden.
Kan mycket väl bli så att hon kommer bli superstressad eller tvärtom att hon känner sig trygg med resan och det går hur bra som helst.
I frågan om hur ungarna klarar det så tror jag inte att själva resan är problemet, utan mammans stressnivå...
Börja redan nu att flytta in bebbarna i en transportbur som de ska åka, så mamman blir trygg däri... De klarar ju att bo i den nu en vecka... Lägg för en tröskel så mamman kommer ut men inte bebbarna så ställer du den precis där hon har bebbarna nu...
Bara vad jag skulle ha gjort :) Säger inte att man ska göra så :)
Men om de BESTÄMT sig för att åka så får man väl göra det bästa av situationen...
Lycka till

Sv: Vad tål kattungar?

Katter klarar gräsligt mycket... kan berätta om en honkatt vi hade för ett antal år sedan.

Hon var inte alls gammal, 4-5 veckor kanske. Då kom hölass på hölass in på logen o kattmamman hade gömt kattungarna i allt hö. Ingen såg nåt då de låg under balar i en grotta typ så vi lastade i för fullt. Sen när det var klart o tyst hörde vi det pep!:eek: Vi började leta o grävde o grävde o det pep... vi grävde i nästan en vecka innan vi hittade kattungen. Då totalt uttorkad o mager men vid liv! Mamman hade gett upp hoppet så hon ville inte veta av kattungen längre. En annan katt valde då att adoptera den här stackarn o den växte o blev stor o levde som gårdskatt ett antal år sen!

Hur tusan hon kunnat överleva en vecka under massa hö i sommarvärmen fattar inte man men det gjorde hon...

Liknande trådar

A
Katthälsa Hej! Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av kattungar och därmed lite råd / tips / stöd. Jag och min kille plockade...
Svar
3
· Visningar
1 333
Senast: Vagis
·
S
Övr. Katt Jag hoppas verkligen att någon läser denna tråden och kan hjälpa oss..Det är så hemskt att se dom små liven lida.. Här kommer...
Svar
16
· Visningar
1 893
Senast: Sarasara
·
A
Övr. Katt ..känns det som om jag har plötsligt. Man tror man har koll på det mesta, men nu känner jag mig osäker på massor av saker. Jag har...
Svar
2
· Visningar
772
Senast: shallowxx
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama