Vad sysslar försäkringsbolaget med???

Sv: Vad sysslar försäkringsbolaget med???

Ja, jag har krävt svar flertalet gånger. De jag har pratat med har bara sagt att de ska återkomma, att den som har hand om ärendet är ledig osv. Till slut orkade jag inte med det längre.. Det är väl så de lyckas antar jag :grin:
 
Sv: Vad sysslar försäkringsbolaget med???

Det är verkligen helt sanslöst. Så många sådana historier som jag har hört gör att jag är helt övertygad om att dom har satt det i system på något sätt.

För självklart kan de inte både neka ersättning med förklaringen att det inte finns något fel och sedan sätta reservation på detsamma! Och vadå för reservation liksom, mot allt som kan vara fel eller diagnostiseras via blodet eller vad???

Synd att du inte orkade gå vidare, men jag förstår samtidigt.
 
Sv: Vad sysslar försäkringsbolaget med???

Nu när ajg läser den här tråden blir jag nästan lite sugen på att börja bråka med dem igen. När jag ändå är arbetslös och inte har något bättre för mig om dagarna liksom :angel: Ska se om jag hittar alla papper och sen ska här författas arga brev!
 
Sv: Vad sysslar försäkringsbolaget med???

Jag har aldrig haft några problem med Agria (peppar peppar) men försäkrade inte in mitt föl där när hon föddes. Orsakerna var att de var dyras, deras begränsning vad gäller hältor i vetvården samt att jag udnrar hur mycket av min premie som egentlgien går till försäkringen och hur mycket som går till allehanda reklam och sponsringsprojekt. Visst behöver företagen göra reklam men det måste väl var någon måtta på det.
 
Sv: Vad sysslar försäkringsbolaget med???

Jag tycker absolut att du ska ta upp det igen! Se det inte som att bråka, utan att du vill ha svar du har rätt till!

Och som sagt, jag tycker att det här är så pass stort att resten av hästsverige borde få läsa om det i någon facktidning. Jag tror det kommer en uppsjö hästmänniskor med samma problem.
 
Sv: Vad sysslar försäkringsbolaget med???

Nu är ju jag ombud för ett annat bolag så man får väl ta mina uttalanden med en nypa salt ;) men jag skriver bara min erfarenhet och inget hitte på.

Dock pratar jag ju med ganska många som har eller har haft sina försäkringar i alla möjliga andra bolag på maknaden men som är arga, vansinniga, uppgivna, lessna och har en hel påse skit och problem att berätta om från sina tidigare bolag kommer till allra största delen från samma bolag....
Det kan ju förstås vara en tillfällighet men förloppet är nästan identiskt i alla historier. Vilket får en att börja undra....
 
Sv: Vad sysslar försäkringsbolaget med???

KL

Och här kom förklaringen:

"Hej!
När direktregleringen gjordes första gången betalades pengarna ut till fel klinik. Detta har nu korrigerats och därför har brevet gått ut till er.
Vi ber om ursäkt för förvirringen, men nu är allt i sin ordning.
Med vänliga Hälsningar"

Så den rätta kliniken har alltså fått vänta drygt två år på sina pengar, eller??? Och varför inte skriva med detta i brevet som jag fick?
 
Sv: Vad sysslar försäkringsbolaget med???

Det här är ju en av Agrias fulaste trick. Sätta reservationer i löpande försäkring.

De försäkrar in en frisk individ. När den sedan får behandling sätter de automatiskt en reservation för att slippa betala ut mer för den åkomman. Fast det är deras ansvar.

Tydligen är detta något de gör per automatik, överklagan har gått bra för de flesta (även om de behövt tröska igenom det två gånger). Det är för djävligt på ren svenska, den hanteringen de sysslar med.

Va? När började de med det??
 
Sv: Vad sysslar försäkringsbolaget med???

Många, många år sedan jag hörde om första fallet nu. Häst som var försäkrad sedan föl, fick problem vid 4-årsåldern. Behandlad en omgång,sedan reservation. Ägaren fick själv bekosta resterande behandling (ledinflammation).
 
Sv: Vad sysslar försäkringsbolaget med???

Många, många år sedan jag hörde om första fallet nu. Häst som var försäkrad sedan föl, fick problem vid 4-årsåldern. Behandlad en omgång,sedan reservation. Ägaren fick själv bekosta resterande behandling (ledinflammation).

Jag hade ju Agriaförsäkrad häst 2003 - 2007 (mer än en) och klippkort på klinik. Inte en enda reservation påförd.

Sålänge man inte ändrat försäkringen har Agria aldrig påfört mig reservationer. (Inget annat bolag heller iofs). Därför jag undrade 'när de börjat'.

Jag har ju shettisen i Agria nu, men han har aldrig behövt träffa vet för annat än tandkoll och vacc sen jag köpte honom, så har ju aldrig utnyttjat försäkringen. Han är köpt 2009 och stod i Agria utan reservationer innan. Han hade haft fång (försäkringen ej inblandad) innan jag köpte honom. Jag tog över befintlig försäkring, men la till utökad vetvård. På den UTÖKADE delen fick jag en (livstids) reservation på fång. Men det är ju i sin ordning, där förändrade jag ju försäkringen.

Men de la inte på någon reservation på delen han redan stod i (grund-veterinärvårdsdelen eller hur man ska säga).
 
Sv: Vad sysslar försäkringsbolaget med???

Agria snodde oss på veterinärvård och liversättning på en häst som varit försäkrad sedan 10+ år i bolaget. Det är ju en hel del trådar här också om detta med reservationer under löpande försäkring, i stil med den jag beskrev nyss.
 
Sv: Vad sysslar försäkringsbolaget med???

Och jag har haft min försäkrad hos agria i mer än tio år, förra ägaren hade också agria. Vips hade jag en reservation i försäkringen. En helt vanlig veterinärvårdsförsäkring, inget konstigt alls. Nu täcker den i princip ingenting längre..
 
Sv: Vad sysslar försäkringsbolaget med???

Agria snodde oss på veterinärvård och liversättning på en häst som varit försäkrad sedan 10+ år i bolaget. Det är ju en hel del trådar här också om detta med reservationer under löpande försäkring, i stil med den jag beskrev nyss.

Knas. Och fult. Undrar vad som 'styr' att/om de sätter löpande reservationer? Min K var ju typ deras sämsta kund ever. Gud vet hur mycket pengar de betalade ut i vetvård, medicin, resor osv under de fyra åren - över 150 000 lär det varit. Där borde de ju snabbt som örat dragit till med reservation liksom. Men nix. Så undrar varför de gör det ibland och inte ibland? Rättslöst och godtyckligt blir ju bara förnamnet... =(
 
Sv: Vad sysslar försäkringsbolaget med???

*kl och lite halvt OT*
Lite lustigt att min mamma, som är högst ointresserad och oinsatt i övrigt vad kommer till hästeri, var den som "upplyste" mig om försäkringsbolagens fulingar gällande reservationer:D

Har min försäkrad hos Agria, aldrig haft problem (mer än med att det är helt galet dyrt då) och reservation har jag fått borttaget. (Hästen var skadad när jag försäkrade så reservationen var inget konstigt alls, lite förvånad att det gick att få bort den var jag däremot:p)
 
Sv: Vad sysslar försäkringsbolaget med???

Jag har haft två djur försäkrade i Agria,det ena stog oförsäkrad ett helt år (2006) (hade fått godkänt att dom skulle dra autogiri,men dom startade aldrig den),när det vart nytt försäkringsår fick jag snällt betala både för 2006 och 2007,jag sa att eftersom jag aldrig varken använt eller betalat 2006 så kunde vi ju bara stryka det och tecka om en ny försäkring helt enkelt,men nejdå,han hade ju varit försäkrad under tiden,och om det skulle ha hänt något så skulle dom ju ha gått in och betalat,jo tjeeeena....

Om dom inte fått in en krona på en försäkring som jag haft i låt oss säga,9 månader,hästen blir sjuk,och jag ska använda försäkringen,bullshit att dom hade betalat,då hade det låtit att jag inte hade nån försäkring eftersom jag inte hade betalat den...

Djur två fick en reservation,hade opererat bort en knöl i ARMHÅLAN 2006,2010 fick han en knöl på BRÖSTET som jag tog bort,när jag sen skulle betala så tyckte jag det vart så dyrt,får hem ett papper från Agria där det står att han har reservation sen 2006 mot knölar på bringan...:mad: Har alltså gått över 4 år,lika många försäkringsbesked har jag fått hem,inte på ett endaste står det något om nån reservation!

Har alla djur försäkrade i annat bolag nu,förutom djur två som är för gammal för att byta. Nuvarande bolag har aldrig krånglat,oavsett om det varit höst,hund,bil eller transport...

Har hört skräckhistorier om Agria,men trodde inte att det var så illa som det faktist verkar vara. Jag menar första vändan kan jag ju skylla mig själv eftersom jag litade på att det skulle dras eftersom jag fått hem papper på det,men när jag fick den här "hemliga" reservationen så vart jag bara fly förbannad och säker på att jag aldrig någonsin kommer försäkra ett djur hos dom igen!
 
Senast ändrad:
Sv: Vad sysslar försäkringsbolaget med???

KL

Jag hade min första häst försäkrad hos dom, hon hade återkommande senskador men fick inga reservationer, till slut kom dagen hon skulle tas bort, utdömd, alla papper skickade och allt klart. Bokar id och meddelar Agria detta, dagen innan hästen ska tas bort får jag ett brev om att dom inte godkänner utdömningen som veterinären gjort på hästen och därmed får jag inga pengar utbetalda:crazy:
'Efter många diskutioner så får jag till sist en ursäkt om att dom gjort fel och faxar mig ett nytt godkännande...som om det inte redan vore jobbigt nog att ta bort min älskade häst....
Tiden går och efter en vecka ringer jag och undrar över mina pengar...jo dom var ju lite försenade men dom skulle ju komma i dagarna....efter ytterligare en vecka får jag samma svar när jag ringer....3 veckor efter att avlivningen säger dom att dom betalat ut pengarna på nån killes konto som är bosatt i andra änden av sverige och att jag angett hans kontonummer....han var superlycklig och hade gjort av med varenda krona...(ganska hög summa det gällde) men jag stod på mig och sa att jag hade rätt att få kopia på det pappret som dom påstod att jag angett fel kontonummer på och hotade med polisanmälan och att gå vidare så långt det krävdes.....dom skulle skicka brevet sa dom, två dagar senare fanns pengarna på mitt konto, nån kopia på pappret med kontonummrena fick jag aldrig....ne aldrig mer Agria tack!:cool:
 
Sv: Vad sysslar försäkringsbolaget med???

Hade en 1 åring som slagit i ryggen med en misstänkt sprickaa på ett av tornutskotten ,var halt när vi kollade med vetrinär hemma och även mycket snorig när hon kom hem efter ett stobete så prov togs på kvarka .
Behndlads direkt i väntan på provsvaren pga av hennes allmäntillstånd .

När snoret gett med sig åkte vi till klinik för hon var fortfarande inta bra utan hackade emellanåt .

Vid undersökning visades ömhet över några tornutsktt oc röntgen gjordes och visade en ev spricka på ett tornutskott och metacam och vila rekomenderades saamt återbesök om en månad .

Agria skulle inte betala ut varken för vetrinärundersökningarna eller medecin för hästen var ju inte halt eller sjuk trots misstänkt fraktur på tornutskottet och bakterieprovet visade ju inte kvarka så då var hästen frisk ......Trots sitt dåliga allmäntillstånd när hästen kom hem.

Dock efter mycket bråk betalade man ut ersättning för vetrinärkostnaderna ,men det är för jäkligt att man inte ska känna att man ska kunna lita på att man har en försäkring på en häst som varit försäkrad sen den låg i magen och sen en obruten försäkring och dessutom på en 1 åring som man inte bara åker och kollar ifall att man känner något fel i ridningen ......

Hade jag inte haft det ombudet jag har på Agria hade jag inte varit kvar ,skall dock säga att efter händelsen med 1 åringen för 4 år sedan har jag inte haft några problem med Agria .
Mia
 
Sv: Vad sysslar försäkringsbolaget med???

Sist när jag var in med hunden pga att han hade fått ett ganska stort krampanfall på kvällen,då sa faktist veterinären att : "Prata med bolaget först,för i bland ersätter dom inte när det inte hittas något igentligen fel"

Jag vart jättechockad,för jag tycker att om man åker till veterinären och gör en undersökning efter en sån grej så ska väll fb ersätta! Nu kom jag inte upp i den summan riktigt så det var värt att ta in fb,eftersom vovven inte fått mer kramper så går det inte att "behandla" mer,men hade nästan varit spännande att se hur dom skulle ha gjort.
 
Sv: Vad sysslar försäkringsbolaget med???

Agria snodde oss på veterinärvård och liversättning på en häst som varit försäkrad sedan 10+ år i bolaget. Det är ju en hel del trådar här också om detta med reservationer under löpande försäkring, i stil med den jag beskrev nyss.

Vad var det för fel på den hästen och varför fick ni inga pengar?

Jag tror inte att Agria är extrema på något sätt, jag tror att de andra bolagen resonerar på ungefär samma sätt....

"Förr" fanns det ju inte lika många bolag att välja på, de flesta hästar var försäkrade i samma bolag hela sitt liv. Nu byts ju bolag rätt ofta och jag tror de flesta bolag gör det mesta för att "slippa" betala ut livvärdet.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 735
Senast: Jamtland
·
Ekonomi & Juridik Hej! Sitter och funderar och funderar men kommer inte fram till någon som känns bra... Lämnade iväg min ena häst till en fodervärd i...
Svar
14
· Visningar
2 367
Senast: ZaNdRoRiA
·
A
Hästvård Jag har en undran...Hoppas ngn här kan svara. Kan man ge en häst ngn form av smärtstillande som har en längre verkan, alltså som verkar...
Svar
5
· Visningar
1 092
Senast: hillevie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stallpaddar mot svullna ben
  • Dressyrsnack 17
  • Köp av häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp