vad strävar men efter?

V

vickis-pajala

ja som rubriken lyder :idea: :idea:

jag ska ge lite bakgrundsfakta

jag har varit på träning i helgen ett intensivt dygn men mycket lärorikt.
men i alla fall tjen som red för mig en jätte duktig tjej och hästen oxå.
de gjorde i alla fall FÖR mig jätte fina galopp slutor och öppnor och annat jätte roligt.

ja en annan hadde ju go lust att hoppa av sin kuse packa grejorna och ÅKA hem.

men nåå jag gjorde mitt pass och det gick bra även om vi tränade på andra grejor än vad ryttaren för mig gjorde och jag var nöjd.

men jag berättade dett då för min tränare detta då på kvällen och hon bara skrattde gott åt mig och sa att ryttaren för mig har en del kvar.

men då började jag ju fundera på när man nu kan rida svår dressyr med diverse rörelser
eller behöver ju inte var såå svårt.
men vad strävar du efter ?

hoppas ni hänger med
kram från en tronedals filosof

Sv: vad strävar men efter?

Jag strävar efter att få en eftergiven, urskålad, lösgjord, liksidig, välmusklad, smidig, elastisk och samlad häst som bjuder framåt och är frisk.

Sen om det innebär att jag kan rida GP någon gång är ju det jätte kul.

Sv: vad strävar men efter?

men då började jag ju fundera på när man nu kan rida svår dressyr med diverse rörelser
eller behöver ju inte var såå svårt.
men vad strävar du efter ?

hoppas ni hänger med
kram från en tronedals filosof

Allt kan alltid bli bättre. OCh ingen häst eller ryttare är samma dag efter dag för vi är levande varelser. Det som fungerar ok en dag och i ett sammanhang gör det inte i ett annat, en annan dag. Eller med annan häst.

Hästar lever inte för evigt, vi byter hästar och man börjar nån annan stans. Helt nya förutsättningar kanske.

Inget blir färdigt. Man strävar alltid efter att bli bättre.

Och det jag strävar efter är bla känslan i varje ridpass, den där känslan att det stämmer, av flyt eller hur jag ska förklara det. Sen flyttas gränserna för när man är nöjd, vad m,an är nöjd med. MEn det handlar mycket om känslan.

Flashlight: filosof men ej gp-ryttare:o

Liknande trådar

Tävling Ja, ni ser ju rubriken. Jag sitter och kollar på vårens tävlingar och eftersom jag håller på med lite olika grenar blir det ju en hel...
Svar
2
· Visningar
2 492
Senast: Fossing
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag var barn så tyckte jag att det såg så elegant ut att rida en häst på tygeln. Det ville jag också lära mig att göra. Vem vill...
Svar
0
· Visningar
1 255
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag lovar och svär men jag hade faktiskt ingen aning om att igenridningslektionen jag var inbokad på var en hopplektion! Det gick upp...
Svar
0
· Visningar
419
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hej alla! Jag har några frågor som jag behöver hjälp med för att kunna reda ut dem i mitt huvud, alla svar är guldvärda. Fyller18 i...
2
Svar
22
· Visningar
4 848
Senast: Grana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar