Jag är rätt kass på Nintendo numera. Dock älskade jag Undertale (som även finns för PC, vilket förmodligen är billigare). Det är inte direkt något färgglatt spel som Odyssey, men har en story som var himla häftig.
Gillar ni att spela tillsammans, kanske Zelda: Breath of the Wild är något. Det är ett sådant spel som är kul att liksom passa kontrollen emellan och mysa lite med likt Odyssey.
Pokemon Snap kan man ju också spela tillsammans.
Last Days of June är ett spel jag supergärna hade velat testa, det är storydrivet men verkar vara mörkt och en "emotional rollercoaster"
För PC... Life is Strange är ett trevligt storydrivet spel, lite som Detroit Become Human, men helt utan skjuta. Kul att spela tillsammans, diskutera moralen i vissa val osv.
Gillar han skräck/mysterie/thriller aktiga grejer är The Dark Pictures serien rätt häftig, om PCn klarar av dem - jag har ingen koll på vad de spelen kräver. Även det är kul att spela ihop, sitta och klura pussel osv.
Deus Ex: Human Revolution är nog det spel jag kan tänka mig som passar in mest på Read Dead Redemption, Detroit Become Human och Tomb Raider! Har inte spelat igenom hela själv men tyckte det var bra. Dessutom tror jag att en medeltrött PC skulle klara det bra.
Jätterörigt, men ett par tips i alla fall