T-shirts. Alltså jobb- band- och andra "speciella" t-shirts.Vad sparar du på
Och inte-tillräckligt-trasiga hästtäcken.
Ingenting, skulle min ex säga.vad gör du dig av med?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
T-shirts. Alltså jobb- band- och andra "speciella" t-shirts.Vad sparar du på
Ingenting, skulle min ex säga.vad gör du dig av med?
Alltså jag tycker att det låter jäkligt coolt och laid-back men hur funkar det i praktiken? Äter ni aldrig hemma? Har ni någon annan möbel än säng?
Blev sjukt nyfiken känner jag![]()
Jag sparar på alldeles för mycket trots att jag blivit bättre på att slänga saker. Jag får någon kartong från mina föräldrar med jämna mellanrum som då legat nedpackad i typ 8 år och ändå kan jag inte hiva allt.. jag har ju uppenbarligen inte saknat grejerna de senaste decenniet...
Gah. Sånt har jag också upplevt från den äldre generationen. Man får saker som de har över och inte vill ha. Och förväntas blir glad......Det värsta är att hans familj är likadana och ett sätt att hantera det är att de ger bort det i present. Så man kan få så hiskeligt fula gamla grejer av de i present. Det stör mig som tusan.
Haha, nej alltså det ingår i hyran på huset.
Kanske var dumt att skriva att vi är minimalister. Men vi har inte köpt något själva. Typ det ingår 6 tallrikar med bestick i köket. Då köper inte vi egna för att vi vill ha våra egna. Eller egen soffa, tv mm
Gah. Sånt har jag också upplevt från den äldre generationen. Man får saker som de har över och inte vill ha. Och förväntas blir glad......
Min svärmor gav bort tygbitar som hon tyckte att jag skulle sy saker av. Ge bort arbete…Som om jag inte hade nog med jobb, barn och en gård full av fölston och unghästar samt mina egna två som jag red.
Och ja, det var en familj som sparade på ALLT. Gamla bilar skrotades inte. De ställdes "på ladan" utifall man skulle komma på tanken att reparera upp dem nån gång.
Att flytta därifrån kommer att behöva minst ett par veckors auktioner.
Tror att min egen aversion mot öveflödiga grejor till en del kommer från de avskräckande exemplen.
Saknar du någonsin att ha egna saker?