Vad spara vid hästpaus?

Kaki

Trådstartare
Började plugga på universitet i höstas och flyttade samtidigt hemifrån. Alltså var hästen tvungen att säljas... Skickade med den mesta utrustningen, i princip allt nödvändigt som användes till honom regelbundet. Men har fortfarande kvar fleecetäcken, massa schabrak, ett vårtäcke, borstar, linimentgrejs, självblingad förbygel med martingal, ett matchande pannband, lite olika bett, Veredus-skydd... ja ni fattar!

Vad är egentligen smart att spara och vad borde säljas? Just nu ligger allt nere i mitt förråd och tar plats.. Ska plugga i 2,5 år till och kommer inte kunna köpa egen häst på den tiden såvida jag inte vinner på Lotto, men jag spelar inte ens på Lotto...

Sv: Vad spara vid hästpaus?

Jag tog bort min häst i december och har sålt täcken och sadeln. Grejer med "bäst före datum" har jag gett bort.

Jag kommer nog skaffa en ny häst, men förutom träns (strl full) har jag gjort mig av med det mesta som är storleksberoende.

Jag tycker att du kunde sälja allt. Sätt in på Tradera eller Blocket och pengarna du få sätter du in på ett särskilt konto, "hästkonto", för att ha till framtida köp av häst. :idea:
Det kommer ideligen nya hästgrejer och köper man en ny häst kanske man vill ha lite nytt till den?;)

Fast jag är som fäst vid det mesta jue :P Svårt att skiljas från tävlings-veredusskydden som jag sparade i ett år för att köpa.. Och fleecetäckena har ju så många minnen! Och gummityglarna är för underbara :love: Fast jag fattar väl egentligen att jag borde sälja.. Sen vet jag inte hur mkt värde det finns i en smutsig gramantygel från börjes?

Fast Domanitäcket kunde jag ju faktiskt kasnke få några kronor för :)

Om jag väl säljer lär pengarna hamna på något annat... För är det inte smartare ha en större summa på ett e-sparkonto än många mindre summor på många olika konton?

Men iofs, om 3 år så kommer Veredus Carbon Gel va jääättegammalt.. Säkert skamligt att använda :P Fast tror ni plasten i dom blr sämre? Eller är dom kvalla nog att inte åldras?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka