Vad skyddar hästens ben bäst i transporten?

Sv: Vad skyddar hästens ben bäst i transporten?

Inga skydd för kortare resor typ till hovis (halvtimme ungefär), oskodd. Hade transportskydd när vi hämtade honom, ca 2 timmars resa.

Sv: Vad skyddar hästens ben bäst i transporten?

Ja, lite det jag är orolig för att hästen typ får lite lätt panik för att det sitter stora klumpiga saker på benen o så händer en olycka pga det istället..

Jag skulle inte oroa mig för det med en häst som är helt OK med transportskydd. Men har man som jag en häst som vägrar acceptera skydden och trots vänjningsförsök bara stökar och tycker att de är jätteäckliga, så tror jag att skaderisken ökar markant. Min lösning med senskydd och boots är ju inte ultimat i skyddssynvinkel, men det är ändå säkrare än en bättre skyddad häst som lever rövare för att den blir irriterad på just skydden, IMO.

Liknande trådar

Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
518
Senast: Elo
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
1 002
Senast: ako
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
644
Senast: cowgirl81
·
Hästhantering Jag har en häst som blir väldigt stressad när hon står inne i lastbilen. Hon är klaustrofobisk och har trauma från transport i släp hos...
Svar
18
· Visningar
961
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka