Vad skulle NI välja till detta sto?

Zoya

Trådstartare
Stallägaren har nyligen köpt in ett sto som nu är dräktigt med For Feeling. Den ska väl betäckas om efter det (fölar i slutet på april) och det skulle vara kul att höra vad just NI skulle välja till detta sto, om ni ägde henne så att säga.

Hon är stor (171 cm) ganska så grov men med en lång, väl ansatt, kraftig hals. Väl benad och rör sig normalt (vet ej riktigt). Hon har stammen Ahorn Z - Caletto - Malteser.

Ägaren vill ha en avkomma som blir en hopphäst utöver det vanliga :p

Sv: Vad skulle NI välja till detta sto?

Jag betäcker själv ett Ahorn-sto med Lancier 987 i år, eftersom hon är lite nervig. :eek: Min erfarenhet är att Ahorn-avkommorna funkar bäst när de kombineras med lite stabilare temperament och Lancier har kanontemperament! :cool: Att han har gått Svår int och lämnat OS-tvåa (Lando) gör inte saken sämre... :bump:

Står inte han neråt i landet och betäcker naturligt? Jag tror inte ägaren till denna vill transportera henne så långt - hon finns i sthlm.

Ingen annan som har något förslag?

Antingen gillar du Lancier enormt mkt, eller så är det smygreklam.

Han kommer att stå på naturligt på Öland i år. Har du ingen bild på stoet, är mkt lättare då.

Skönt att det inte bara var jag då, började fundera efteråt om det var jag som var inbillningssjuk. Men det är många trådar nu med samma svar i stort sett.

:o Jag orkade inte ens räkna, då jag tog det för smygreklam. Som inte är roligt.

Ja precis, jag vet ju det :D Nu har vi nog trocklat bort ursprunget i denna tråden. :o

Ledsen att ni uppfattat det som smygreklam, så är inte fallet! :mad: Satt och läste igenom inläggen och gav de råd jag tyckte passade, ledsen att ni tog illa upp. Jag har även rekomenderat andra hingstar än Lancier så smygreklam? Tror inte det. Ska som sagt betäcka med honom själv, har en treåring som jag är jättenöjd med och dessutom är han den siste Landgraf-sonen i Sverige. Därför rekommenderade jag honom. Åker och tittar på honom på Lördag så får vi se om han lever upp till förväntningarna....

Jaha det var därför du högg på mej om smygreklam i den andre tråden om Alcatraz.Men jag har inte ens varit inne i den här tråden!?!

Högg och högg... bara en liten fundering ;)

Jo det kan väl tolkas så kanske...jag hade ju bara kopierat av texten. ;) :D

Sorry, men om jag ser att samma användare i flera trådar har föreslagit samma hingst blir jag skeptisk, och uppfattar inte den som skrivit som så trovärdig.

Det beror ju på hur mycket man vill betala också och om han föredrar en äldre - prestationshingst eller en yngre ??

Sedan skulle han kanske välja en hingst som inte har 200 ston varje år då de inte blir riktigt lika mycket "värda" bättre att satsa på något annat.

- Heartbreaker är en mycket fin häst som gett en del bra avkommor. Den skulle jag betäckt med om jag hade ett bra sto.

Vad har stoet i fråga gjort? /presterat alltså?

Tack för svaret, annars har ju denna tråd blivit lite "förstörd" av annat trams :crazy:

Stoet i fråga har tydligen gått 140 hoppning tidigare men har de senaste 7 åren varit avelssto (vet ej vad hon gett dock), hon är 17 år i år och ser väl ut som ett...hmm.. gammalt avelssto :smirk:

Ägaren är nog villig att betala, inom rimliga gränser förstås, för en bra hingst.

Ber om ursäkt för pladdret i din tråd, men håller med Görel att det verkar inte trovärdigt. Tror du att du kan få fram en bild på henne? Har du inte möjlighet att lägga ut den själv så hjälper jag dig. Alltid lättare om man kan se bilder på hästen ifråga. Gärna lite mer info om henne också, mer utförlig stam och kanske lite resultat hon gjort.

*ber också om ursäkt*

Heartbreaker lämnar trevliga föl...ett annat bra alternativ kan ju vara Heartbreakers son Orlando som är väldigt modern i typen och sägs vara superelastisk.

Men eftersom stoet står i Stockholm så föreslår jag att använda Dammen, innan han går i graven.Passa på nu när han står där!Blup etta i hoppning före bla Robin Z...efter Almé och med stort fullblodsinslag (bra fullblod bakom morfar Lucky Boy xx och mormorsfar Koridon xx som också är morfar till Nimmerdor).Ja han är inte dum alls!

Liknande trådar

Avel Jag går ettan på hästgymnasium och har en uppgift kallad "fantasi-avel" där vi väljer ett sto och en hingst som vi ska låtsas avla på...
Svar
13
· Visningar
2 904
Senast: Kisseninan
·
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
5 291
Senast: ginnies
·
M
Avel Ok, nu blir det en kluring. Ska försöka reda ut så gott jag kan men det blir nog lite långt Har ett sto f-2005. Hon har varit utlånad...
2
Svar
34
· Visningar
5 387
Senast: Digbil
·
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 335
Senast: Jate Volim
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025