Vad skrubbar ni er med?

Alos

Trådstartare
När ni duschar och tvättar er, vad använder ni då att skrubba er med?

Jag har använt svamp (med en mjuk och en skrovlig sida) och tvätthandske men tycker inte att de "rengör". Dvs de får inte bort döda hudceller och intorkat svett på samma sätt som om man t ex drar med naglarna.

Så vad använder ni? Får ni er helt rena? Någon som har ett lösning på mitt i-landsproblem? :p

Jag vet mycket väl att man inte varje dag ska stå och skrubba sig tills det blöder. Men då och då kan det vara trevligt att faktiskt känna att man skrubbar sig ren, något jag inte kan uppnå idag.

Jag har använt svamp (med en mjuk och en skrovlig sida) och tvätthandske men tycker inte att de "rengör". Dvs de får inte bort döda hudceller och intorkat svett på samma sätt som om man t ex drar med naglarna.

Så vad använder ni? Får ni er helt rena? Någon som har ett lösning på mitt i-landsproblem? :p

Jag vet mycket väl att man inte varje dag ska stå och skrubba sig tills det blöder. Men då och då kan det vara trevligt att faktiskt känna att man skrubbar sig ren, något jag inte kan uppnå idag.
Inget, men jag har rifsiga handdukar.

Skrubbar mig inte till vardags, men äger skrubbhandskar som är riviga.

Vill du ha tuffa tag så finns ju riktiga borstar, såna där som ser ut som grovstädattiraljer... ;)

Man bör aldrig skrubba tills det blöder. Om du inte tycker du känner dig ren med metoderna du använder behöver du nog jobba med den känslan istället för att hitta en starkare skrubb.

Tycker det räcker gott och väl att duscha varmt med tvål eller duschcreme, kanske använder en mild peeling eller handskar någon gång i månaden max.

Jag har aldrig upplevt att jag måste skrubba bort hud och smuts - det känns liksom inte rimligt att något skulle sitta så hårt?

Jag tycker att en handske/vante i typ nylon/plast är helt överlägset!

Tycker det räcker gott och väl att duscha varmt med tvål eller duschcreme, kanske använder en mild peeling eller handskar någon gång i månaden max.

Jag har aldrig upplevt att jag måste skrubba bort hud och smuts - det känns liksom inte rimligt att något skulle sitta så hårt?

Jag tycker det. Huden blir mycket lenare och renare. Prova att basta nästa gång du är på badhuset och skrapa t ex på benen. Gammal hud kommer att komma av i svarta korvar. Sånt får man inte om man skrubbar.

Man bör aldrig skrubba tills det blöder. Om du inte tycker du känner dig ren med metoderna du använder behöver du nog jobba med den känslan istället för att hitta en starkare skrubb.

Det var en grov överdrift. Beklagar min otydlighet. Tyckte det framgick ganska bra i mitt inlägg att jag ville ha något som kunde få bort döda hudceller då och då.

Men om du drar med naglarna över huden efter ett varmt bad eller en lång varm dusch, får du inte av "smuts" och hudceller då?

Helt rena från vad?

Nyttiga kroppsfetter och skydd mot åldrande hud?

Jag använder saltbaserad peeling kanske varannan månad för mer djupgående rengöring. Funkar bra.

Jag tycker det. Huden blir mycket lenare och renare. Prova att basta nästa gång du är på badhuset och skrapa t ex på benen. Gammal hud kommer att komma av i svarta korvar. Sånt får man inte om man skrubbar.

Det är just dessa "korvarna" jag vill åt. T ex efter varmt bad. Men orkar inte dra med mina naglar utan vill ha en borste/skrubb/svamp som gör detta åt mig .

Jag skrubbar inte alls.. Tycker att jag blir ren av att bara duscha som vanligt med duschkräm och varmt vatten. Masserar bara in duschkrämen, inget skrubbande alls.
Händer väl att jag använder någon peeling ibland, men tycker inte att det behövs vantar/borstar eller annat.

Har aldrig känt behov av att "kontrollera" genom att dra med naglar mot huden.. Varför skulle man göra det? :confused:

Helt rena från vad?

Nyttiga kroppsfetter och skydd mot åldrande hud?

Jag använder saltbaserad peeling kanske varannan månad för mer djupgående rengöring. Funkar bra.

Verkar som att många missförstått mig lite. Ber om ursäkt om jag varit otydlig.
Här kommer ett förtydligande:
Jag är alltså inte ute efter något att skrubba bort allt på min kropp med varje gång jag duschar. Utan då och då som jag skrev i mitt inlägg. Med detta menar jag kanske 1 gång varannan/var tredje vecka för att rengöra "på djupet".

Jag är alltså inte ute efter något att skrubba bort allt på min kropp med varje gång jag duschar. Utan då och då som jag skrev i mitt inlägg. Med detta menar jag kanske 1 gång varannan/var tredje vecka för att rengöra "på djupet".
Jag har en borste med hårda strån som jag brukar torrborsta med innan duschen 1-2 gånger i veckan, dels för att få igång blodcirkulationen och dels för att ta bort döda hudceller. I duschen använder jag en sån där "ros" av nylon som jag skrubbar med för att få bort döda hudceller. Den använder jag nästan varje dag.

Gå på hamam? Då får du en ordentligt avskrubbning, dessutom på ryggen och andra delar som kan vara svåra att komma åt.

Gå på hamam? Då får du en ordentligt avskrubbning, dessutom på ryggen och andra delar som kan vara svåra att komma åt.

Jag älskar hamam :love: Tyvärr har jag inte råd att gå på det varje månad. Och vet inte ens om det finns här i närheten. Men ska absolut undersöka det. Kanske kan gå var 3-4:e månad eller så isåfall! :)

Hur smutsig är du egentligen om du kan dra bort svett och smuts med naglarna? :confused::yuck:

För mig räcker det GOTT & VÄL att duscha med min duschcremé varje dag och jag blandar mellan en "oljetvål" samt ett "skum".

Peeling och skrubb kör jag väl 1-2 ggr i veckan och då räcker det även här med att bara massera in skrubblotionen med stora energiska rörelser så känns det som att jag gått ner 5 kg efter det utan att ha förstört huden! :D

Inte ens när jag tränade som hårdast med både häst och boxning och gym blev jag så smutsig som du beskriver. Och då kan du ju räkna med att jag säkert for av hästen i lera nån gång och att svetten rinner som en flod av spinningen! :o;)

Liknande trådar

Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
659
Senast: movi
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 108
Senast: lundsbo
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
800
Övr. Hund Diskussionerna ang elhalsband går ju ofta höga på diverse forum. Själv har aldrig provat, men alltid varit av åsikten att det är bra att...
2 3
Svar
40
· Visningar
7 235
Senast: Nizhoni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar