Vad ska vi göra idag i Stockholm?

Smulu

Trådstartare
Jag,43 min dotter 13 år och min Mamma 66
Är på minisemester i Huvudstaden. Har någon av er nått tips på roliga butiker, Saker att kika på under dagen? Till förslag som att kolla på Slottet eller museum fnyser 13 åringen mest åt. Funderar på om det är trevligt att strosa runt på Söder? Hon gillade inte att kika i Gamla stan och Drottninggatan gick vi fram och tillbaka igår. Vad gör ni med era 12-15 åringar i centrala Stockholm?
Till saken hör också att mamma började bli rätt trött i fötterna i går eftermiddag.
Tacksam för tips :)

Är på minisemester i Huvudstaden. Har någon av er nått tips på roliga butiker, Saker att kika på under dagen? Till förslag som att kolla på Slottet eller museum fnyser 13 åringen mest åt. Funderar på om det är trevligt att strosa runt på Söder? Hon gillade inte att kika i Gamla stan och Drottninggatan gick vi fram och tillbaka igår. Vad gör ni med era 12-15 åringar i centrala Stockholm?
Till saken hör också att mamma började bli rätt trött i fötterna i går eftermiddag.
Kanske hon gillar tekniska museet? Det är mer upplevelse- och aktivitetsbaserat än ett vanligt museum.
Cosmonova?
Bio på en av salongerna som har VIP-platser där man sitter i en fåtölj som går att luta tillbaka osv?

Vad säger dottern att hon vill göra?
Buttericks tyckte jag var en kul butik att gå och titta i när jag var i den åldern, men den kanske ni var inne på igår när ni gick på Drottninggatan?

Om ni har badkläder med er kanske ett besök på Centralbadet kan vara något.

Escape room?

Har ni varit på Vasamuseet? Min 10-åring älskade det!!

Scifi-bokhandeln finns i Gamla Stan och är rolig att gå runt och titta i! Finns alla möjliga böcker som inte finns i vanliga bokhandlar. Scifi, fantasy, manga och mycket mer! Brädspel i mängder och annat kul.

Säger också livrustkammaren ☺️👌 eller Skansen, vet inte vad det är för väder hos er dock, då mkt är ute. Kanske afternoon tea? Aldrig varit på det i Stockholm men både Grand hotel och Hotell Diplomat verkar ha trevliga sådana :)

Åh Afternoon Tea kanske kunde vara något :) funderar på Östasiatiska tror inte vi ger oss ut till Skansen.

SF bokhandeln är en rolig butik, den ligger iofs i Gamla stan.

Tyvärr gillar min 11 åring museer och Gamla stan osv så jag kan nog inte tipsa så bra.

Vi skulle ha gått på Medelhavsmuseet (de har mumier...) eller Östasiatiska museet och Moderna museet nästa gång vi åkte dit var det bestämt.
Förra gången körde vi skattkammaren som var sådär kul och Livrustkammaren som alltid är jättekul :).

Antar att varken NK eller Åhlens lockade eftersom ni var där igår?

Söder har jag dålig koll på, de har en trevlig pennbutik och en med te tex men de är nog inte värda att traska till om man inte vill ha pennor och te.

Antar att Gröna lund är fullbokat? (Det är fint med pumpor såhär års)

Senast ändrad:
Åh Afternoon Tea kanske kunde vara något :) funderar på Östasiatiska tror inte vi ger oss ut till Skansen.
Chaikana har bra afternoon tea. Ligger i gamla stan (man kan också köpa löste där mycket dyrt och prisvärt). Om ni nu ändå ger er på att testa SF bokhandeln som har ett stort utbud av Harry Potter grejs, japanska strumpor med tår och miljarder böcker och filmer och spel.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka