Vad ska min nya häst ha för smeknamn?

Smeknamn är nånting som man ger hästen för att det känns rätt och det behöver inte ha något alls med hästens namn att göra. Min första häst hette Superstitious men han kallades alltid för Ruben. Foderhästen jag hade efter det hette Rombus och kallades för Robban. Nuvarande häst heter Epona och hon har inget smeknamn alls.
 
Ja, fantasin försvann.

Hästen heter Jalta Ter Linden, ett sto.

Förslag tack :bow::bow::bow:
Vad känns hästen som en? Min häst har mängder av smeknamn, allt ifrån tossan, till cocorina och knäpphäst. (Alla syftar på hennes personlighet ;) ).
Men för det mesta så kallar jag henne för corina, vilket är hennes namn.

Men som en förkortning av din hästs namn för vardagligt tal, hade jag valt att kalla den Jalta.
Men som smeknamn, " terre-berre" kanske ^_^.
 
Smeknamn är nånting som man ger hästen för att det känns rätt och det behöver inte ha något alls med hästens namn att göra. Min första häst hette Superstitious men han kallades alltid för Ruben. Foderhästen jag hade efter det hette Rombus och kallades för Robban. Nuvarande häst heter Epona och hon har inget smeknamn alls.

Ofta brukar dock det vara i likhet med namnet. Nån slags inspiration men du har alldeles rätt. Min har nog haft 10 olika smeknamn.. Allt beroende på dag. Mest tror jag det vart pluppis..
 

Liknande trådar

Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 222
Senast: L(i)FE
·
Hästmänniskan Hej! Vi som vet om att vi har bortskämda hästar; HUR bortskämd är din häst? Tanken slog mig nu på morgonen när jag skulle ta ut...
Svar
0
· Visningar
582
Senast: Funderarn
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
964
Senast: Ketrawzc
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 629

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Provridning
  • Dressyrsnack 17
  • Hage

Omröstningar

Tillbaka
Upp