Vad ska man välja?

Iddefixen

Trådstartare
Vilket är bäst:
Biofarmabs Bioglucosamin
eller
Emins Glucosamin????

det senare sägs innehålla kinesiskt glucosamin som ska vara sämre... :confused:

Men vissa säger att hästarna ta upp sulfatformen av Glucosamin bättre. Andra säger att hästar inte kan tillgodogöra sig glucosamin om det inte innehåller den svavelform som finns i Bioglucosaminet.

Vilket är bäst?

Sv: Vad ska man välja?

En vän till mig har testat bägge. Hon är mycket intresserad av foder och liknande och kan en hel del. Hon tyckte inte att det gjorde någon skillnad på vilken hon använde. Hon hade från början Emins, testade sedan den dyrare varianten från Biofarmab och tyckte att det inte gjorde någon skillnad...

/Linda

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 947
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
405
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 127
Senast: QueenLilith
·
Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
2 800
Senast: Askur2017
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar