Vad ska man tänka på när man åker på semester?

A

Anneli 07

Ska iväg på en veckas semester (den första sedan jag köpte min häst för tre år sedan), har ordnat med hästvakt som kommer och ser till honom en gång om dagen, tar ut honom ur hagen, borstar och kollar igenom honom, fixar hans hovar och ger honom mat.
Sedan kommer hans boxkompis ägare att kolla till honom när hon är hos sin häst.
Ägaren till stallet (som inte själv har häst, men har haft) har lovat kolla till honom varje dag och ev. sätta på hans flugluva om det är mycket flugor.

Vad bör jag tänka på att säga och ev. be om hjälp med?
Har sån j*vulsk ångest att jag åker ifrån honom, ser ju till honom flera gånger om dagen när jag är hemma.

Sv: Vad ska man tänka på när man åker på semester?

se till så att tel.nr till din vet./hovslagare finns till hands ifall de skulle behöva kontakta dom. Man vet ju aldrig när olyckan är framme. Kan kännas bra att veta att dom anlitar personer som du litar på.

Ha en trevlig semester btw!
(vet hur du har det, var i thailand i 2v i maj, jobbigt att lämna pållen så länge)

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 590
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
2 030
Senast: miumiu
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 897
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 028

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka