Vad ska man ha för färg på matsalsbordet?

Ajda

Trådstartare
Hur många olika färger/träslag kan man ha i ett rum innan det blir heltokigt?

Vi tittar efter ett matsalsbord med 6 stolar till vardagsrummet.
Rummet är vitt, vita vägger, tak och vitlaserat golv. Vit bokhylla och vitt soffbord.
Soffan är svart och tv-möbeln är lackad röd. En lodrät hylla med många små hyllplan (svår att förklara men alla har en sånn känns det som :P) i ek och en äldre skänk som är i furu tror jag.

Rent spontant känns det som ett vitt matsalsbord passar bäst in? Men såhär i efterhand med 2 småbarn är vit ingen bra färg :p
Bordet vi hittat nu finns i svart-brun och även i ek.

Vad tycker ni?

Sv: Vad ska man ha för färg på matsalsbordet?

Första tanken var ett svart bord med vita/krom/silverdetaljer.
Av de ni tittat på så hade nog jag valt det i ek

Rent spontant skulle jag säga det i ek, men... Svårt att säga utan bild.

Vitlackat bord är nog lättare att snabbt få rent med disktrasan än ett bord i ek-trä.

Liknande trådar

Hemmet Försöker bestämma mig hur mitt vardagsrum ska se ut, om jag ska ha tapet eller måla och i så fall vilken färg :p Har tre hyfsat stora...
Svar
14
· Visningar
1 578
Hemmet Håller på o fixa köket, så mycket det går i alla fall. Budgeten tillät inte att riva ner exakt allt o börja om. Så det fick bli såhär...
Svar
2
· Visningar
1 010
Senast: Lukaskatt
·
Hemmet Har köpt en liten etta på 40 kvm som nu ska renoveras. I vardagsrummet är det stavparkett i Ek som ska slipas och oljas. I hall/kök så...
Svar
1
· Visningar
1 194
Senast: Boerperd
·
Hemmet Äntligen har vi fått tummen ur och börjat göra huset till vårt. Det var nästan ny rustat när vi flyttade in, men oj vad 3 år med...
Svar
1
· Visningar
1 042
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Extremt het häst